دوره 2، شماره 5 - ( دوره جدید دوفصلنامه بهار و تابستان 1394 )                   جلد 2 شماره 5 صفحات 68-53 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zareie A, Balouchi H. Identification and extraction of components using the method of propulsion impulse buying. cs. 2015; 2 (5) :68-53
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1042-fa.html
زارعی عظیم، بلوچی حسین. شناسایی و استخراج مولفه‌های پیشران خرید آنی با استفاده از روش "فراترکیب". راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1394; 2 (5) :68-53

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1042-fa.html


چکیده:   (2223 مشاهده)

خرید آنی یکی از جنبه‌های رفتار مصرف کننده و کانون مهمی در فعالیت‌های بازاریابی است. با توجه به تاثیرات خرید آنی بر فعالیت‌های بازاریابی، هدف از این تحقیق شناسایی عوامل موثر بر این مولفه و بررسی میزانتاثیر هریک از این عوامل می‌باشد.  تحقیق حاضر از نوع تحقیق‌های آمیخته است. (با توجه به ماهیت اکتشافی آن) یک مطالعه کیفی از نوع زمینه‌یابی است که به شناسایی عوامل پیشران خرید آنی می‌پردازد. سپس به آزمون تاثیر  این عوامل بر خرید آنی پرداخته است و از نوع کمی است. به منظور شناسایی مولفه‌ها، از روش فراترکیب استفاده شد.  دراین قسمت محققان 8 مولفه را شناسایی نمودند.  برای آزمون تاثیر این عوامل از بخش معادلات ساختاری نرم افزار لیزرل استفاده شد. به منظور انجام بررسی، پرسشنامه‌ای در مقیاس  5 درجه‌ای لیکرت تهیه شد. برای بررسی پایایی، از روش آلفای کرونباخ و پایایی مرکب استفاده گردید. به منظور بررسی روایی از روایی هم‌گرا و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. انتخاب نمونه به صورت هدفمند صورت گرفت و جامعه آماری شامل خریداران پوشاک در شهر مشهد مقدس، و نمونه آماری شامل 390 نفر بود که به سوالات پرسشنامه پاسخ دادند. برای بررسی فرضیه ها از بخش معادلات ساختاری (تحلیل مسیر) استفاده شد. نتایج نشان داد که  بیشترین میزان تاثیر مربوط به متغیرهای عوامل روحی و روانی و مزایای محصول با میزان تاثیر 28/0 و 18/0 است. تاثیر عوامل بازاریابی، شخصیت و موقعیتی بر خرید آنی معناداری مورد تایید قرار نگرفت.

متن کامل [PDF 413 kb]   (876 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb