دوره 2، شماره 7 - ( دوره جدید دوفصلنامه بهار و تابستان 1395 )                   جلد 2 شماره 7 صفحات 13-26 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


استادیار دانشگاه یزد ، tabatabaeenasab@yazd.ac.ir
چکیده:   (285 مشاهده)

امروزه خلق ارزش برای مشتری در تعامل و به‌وسیله خود مشتری صورت می‌گیرد که این تعامل منجر به هم­خَلقی ارزش می­شود.  هم­خلقی ارزش مفهومی نوظهور در کسب و کار ، بازاریابی و نوآوری است. این مفهوم به مشارک مشتریان در طراحی و بهبود کالا و خدمات اشاره دارد و  می­تواند منجر به نوآوری و یادگیری در سازمان­ها شود. هدف این تحقیق بررسی تأثیر تمایل به هم­خَلقی ارزش بر یادگیری و نوآوری سازمانی است. جامعه آماری این تحقیق شرکت­های مستقر در پارک علم و فناوری شهر یزد است، و  حجم نمونه مورد بررسی با توجه به جدول مورگان 118 شرکت به دست آمده است .روش انجام این تحقیق توصیفی_پیمایشی و نمونه‌گیری به‌صورت تصادفی است. در این پژوهش برای بررسی رابطه متغیرها از مدل یابی معادلات ساختاری با استفادت از نرم‌افزار PLS استفاده شده است . نتایج تحقیق حاکی از آن است که تمایل به هم­خلقی ارزش موجب افزایش یادگیری و نوآوری سازمانی می‌شود.

متن کامل [PDF 281 kb]   (113 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي