دوره 2، شماره 7 - ( دوره جدید دوفصلنامه بهار و تابستان 1395 )                   جلد 2 شماره 7 صفحات 57-74 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Malekakhlagh I, Ibrahim Pour M, norouzi rodposhti Z. Studying Influence of Market Orientation on Market Function of SMEs with Media-tion of Innovation Capabilities. cs. 2016; 2 (7) :57-74
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1118-fa.html
ملک اخلاق اسماعیل، ابراهیم پور مصطفی، نوروزی رودپشتی زهره. مطالعه تأثیر بازارگرایی بر عملکرد بازار شرکت‌های کوچک و متوسط با میانجیگری قابلیت‌های نوآوری. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1395; 2 (7) :57-74

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1118-fa.html


کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان ، zohreh.norouzi175@gmail.com
چکیده:   (251 مشاهده)

مدیران به منظور موفقیت در محیط رقابتی امروز لازم است توجه شایانی به بازاریابی و رویکردهای نوین آن داشته باشند. بازارگرایی از رویکردهای نوین در بازاریابی است که مشتری را به عنوان مرکز و هدف نهایی کسب و کار درنظر می¬گیرد، از اینرو امکان دستیابی به عملکرد برتر را ازطریق سازوکارهای نوآورانه فراهم می¬سازد؛ لذا هدف از این تحقیق بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد بازار شرکت¬های کوچک و متوسط به واسطه نقش میانجی¬ قابلیت نوآوری است. جامعه هدف این مطالعه شرکت¬های کوچک و متوسط شهرک¬های صنعتی غرب گیلان تعیین شد. پرسشنامه بر اساس مطالعات مختلف مرتبط با موضوع طراحی و در میان مدیران ارشد شرکت¬ها توزیع شد. در مجموع 200 شرکت کوچک و متوسط در منطقه، مورد مطالعه شناسایی و به منظور نمونه¬گیری از فرمول جامعه محدود کوکران استفاده و حجم نمونه 132 شرکت تعیین شد. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از تکنیک مدل¬سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی استفاده شد. نتایج تحقیق نشان¬دهنده نقش میانجی قابلیت نوآوری بر تاثیر بازارگرایی بر عملکرد بازار بود؛ همچنین بازارگرایی بر قابلیت نوآوری، قابلیت نوآوری  و بازارگرایی بر عملکرد بازار تاثیر مثبت و معناداری دارند.

متن کامل [PDF 350 kb]   (124 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb