دوره 15، شماره 12 - ( 12-1397 )                   جلد 15 شماره 12 صفحات 1-16 | برگشت به فهرست نسخه ها

DOI: 10.22070/cs.2019.15.12.1


XML English Abstract Print


، vahidsh282@gmail.com
چکیده:   (1640 مشاهده)

هدف پژوهش حاضر ارائه الگوی تعاملی نقش بازاریابی رابطه‌ای موسسات خیریه بر واکنش‌های رفتاری خیرین می‌باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات تحقیق، توصیفی-پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری تحقیق شامل خیرین و حامیان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ایلام هستند که باتوجه به نامحدود بودن جامعه آماری تعداد 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه­گیری در این تحقیق نمونه­گیری در دسترس است. ابزار گردآوری اطلاعات نیز پرسشنامه می‌باشد که روایی و پایایی آن تائید شده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از نرم افزار ویژوال پی ال اس استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهند که بازاریابی رابطه‌ای در موسسات خیریه بر اعتماد و تعهد خیرین تاثیر مثبت و معناداری دارد، اعتماد خیرین به موسسات خیریه بر تعهد آنها دارای تاثیر مثبت و معناداری می‌باشد، تعهد خیرین به موسسات خیریه بر تبلیغات دهان به دهان مثبت و اهدای کمک تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین باورهای مذهبی بر رابطه بین تعهد خیرین و اهدای کمک از سوی آنها نقش تعدیلگر دارد.

متن کامل [PDF 666 kb]   (736 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي