دوره 15، شماره 11 - ( 6-1397 )                   جلد 15 شماره 11 صفحات 54-71 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه مازندران ، hosseini@umz.ac.ir
چکیده:   (847 مشاهده)

این تحقیق به بررسی تاثیر تاکتیک‌های بازاریابی رابطه‌مند بر وفاداری رفتاری با نقش واسطه قدرشناسی مشتری پرداخته است. تاکتیک‌های پیشنهادی شامل پست الکترونیک، پاداش ملموس، ارسال پیام کوتاه، شبکه‌های اجتماعی مجازی، وب سایت‎، ارتباط بین فردی و رفتار ترجیحی می‌باشد که در این تحقیق به بررسی آن‌ها پرداخته شد. تحقیق حاضر از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیق توصیفی و از نوع همبستگی است. روش گردآوری داده‌ها تلفیقی از روش کتابخانه‌ای و پرسشنامه‌ای می‌باشد. جامعه آماری تحقیق، اعضای باشگاه مشتریان چرم مشهد هستند و روش نمونه‌گیری نیز به صورت خوشه‌ای چند مرحله‌‌ای، است و بر اساس فرمول کوکران تعداد نمونه مورد نظر 384 نفر محاسبه شده و آلفای کرونباخ برای پرسشنامه 94/0 به دست آمده است. در این تحقیق جهت آزمون فرضیات و بررسی برازندگی مدل تحقیق از مدل‌ معادلات ساختاری و روش حداقل مربعات جزئی استفاده شده و جهت  تجزیه و تحلیل داده‌ها شامل  تحلیل توصیفی و تحلیل استنباطی، به ترتیب نرم افزار‌های 21SPSS و Smart PLS به کار گرفته شده است.
نتایج تحقیق نشان داد( با توجه به ضرایب معناداریz و ضرایب مسیر)، تنها سه تاکتیک شبکه‌های اجتماعی مجازی، وب سایت و رفتار ترجیحی بر قدرشناسی مشتری تاثیر گذارند.  همچنین قدرشناسی مشتری نیز باعث وفاداری رفتاری او می‌شود.

متن کامل [PDF 824 kb]   (324 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي