دوره 15، شماره 11 - ( 6-1397 )                   جلد 15 شماره 11 صفحات 146-163 | برگشت به فهرست نسخه ها

DOI: 10.22070/15.11.146


XML English Abstract Print


دانشگاه خلیج فارس ، izadyhamid@gmail.com
چکیده:   (2054 مشاهده)

رشد سریع تجارت الکترونیک و افزایش روزافزون کسب و کارهای اینترنتی، منجر به افزایش نگرانی­های مصرف­کنندگان نسبت به موضوعات اخلاقی پیرامون خرید آنلاین شده است. با پذیرش اینترنت به عنوان یک منبع برای خرده­فروشی، موضوعات اخلاقی مربوط به استفاده از اینترنت، نگرانی­های جدی برای مصرف­کنندگان و چالش­های جدیدی برای فعالان این حوزه ایجاد کرده است. این فعالیت­های غیر اخلاقی، روابط مشتریان با فروشگاه های آنلاین و ارزش ویژه برند آن­ها را تحت تأثیر قرار می­دهد. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر ادراک مصرف­کنندگان نسبت به فعالیت­های اخلاقی خرده فروشی آنلاین بر ارزش ویژه برند فروشگاه اینترنتی دیجی کالاست. این تحقیق یک تحقیق کاربردی بوده و داده­های مورد نیاز از طریق توزیع پرسش­نامه به صورت آنلاین و از طریق شبکه­های اجتماعی در بین 384 نفر از مشتریان دیجی کالا گردآوری شده است. برای آزمون فرضیه­های تحقیق از مدل­سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می­دهد که امنیت، قابل اعتماد بودن(متعهد بودن)، عدم فریبکاری و به طورکلی ادراک مثبت مصرف­کنندگان از اخلاقی بودن فعالیت­های دیجی کالا تأثیر مثبت و معناداری بر ارزش ویژه برند این فروشگاه دارد. تأثیر متغیر حریم خصوصی بر ارزش ویژه برند در این مطالعه مورد تأیید قرار نگرفت.

متن کامل [PDF 725 kb]   (1665 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: تخصصي