دوره 2، شماره 8 - ( دوره جدید دوفصلنامه پائیز و زمستان 1395 )                   جلد 2 شماره 8 صفحات 44-58 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

بائی ساناز، کردنائیج اسدا...، دلخواه جلیل. چابکی استراتژیک در صنعت بانکداری ایران و تاثیر آن بر کارایی. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1395; 2 (8) :44-58

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1466-fa.html


دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (252 مشاهده)
بهبود مستمر فعالیت­های رقابتی یکی از دغدغه­های اصلی سازمان­هایی است که در محیط­های متلاطم به ویژه خدماتی به رقابت می­پردازند. چابکی استراتژیک را به دلیل قدرت پاسخ­گویی به نیازهای مشتریان و انطباق سریع با تحولات محیطی یکی از مهم­ترین شاخص­های رشد صنایع می‌دانند از سوی دیگر کارایی با کاهش هزینه­ها، جلوگیری از اتلاف منابع و افزایش مزیت رقابتی حیات سازمان را تضمین می­کند. از این رو در این مقاله اثر چابکی استراتژیک بر کارایی در صنعت بانکداری مورد بررسی قرار گرفته است. جامعه آماری این تحقیق شامل بانک‌های فعال در صنعت بانکداری کشور اعم از دولتی، خصوصی و دولتی در حال خصوصی شدن هستند که کل جامعه آماری مورد بررسی قرار گرفتند.داده­های جمع آوری شده در این تحقیق در قسمت چابکی استراتژیک از طریق پرسشنامه و در قسمت کارایی بر اساس داده­های واقعی بوده است. نتایج تحقیق حاکی از آن است که به طور کلی چابکی استراتژیک بر کارایی بانک تاثیر دارد همچنین چابکی استراتژیک بر شاخص­های سرانه کارکنان سپرده‌ها و سرانه شعبه‌ای سپرده‌ها تاثیر مثبت دارد اما بر شاخص­های بازده دارایی، سرانه کارکنان تسهیلات و سرانه شعبه­ای تسهیلات تاثیر ندارد.
متن کامل [PDF 358 kb]   (71 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb