دوره 2، شماره 9 - ( دوره جدید دوفصلنامه بهار و تابستان 1396 )                   جلد 2 شماره 9 صفحات 29-44 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML Print


دانشگاه خلیج فارس بوشهر
چکیده:   (421 مشاهده)
درک مصرف کنندگان و تجارب مصرفی آنها از محصولات و خدمات و اینکه این تجارب چه تاثیری در مرحله پس از مصرف بر احساسات مصرف کنندگان می‌گذارد ، یکی از وظایف اصلی بازاریابان است.هدف از تحقیق حاضر بررسی جنبه های مختلف تجربه مصرف بر متغیرهای پس از مصرف(رضایت،شدت دلتنگی،ارتباطالت شفاهی،نیات رفتاری)  است. به منظور جمع آوری داده های پرسشنامه، در میان 385 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با حجم توزیع گردید و جهت تجزیه تحلیل داده ها از روش تحلیل تاییدی عاملی و معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار AMOS استفاده گردید. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از جهت شیوه جمع آوری داده ها پیمایشی محسوب میشود. بر اساس یافته های تحقیق، لذت جویی در تجربه مصرف تاثیر مثبتی بر رضایت،شدت دلتنگی ،نیت انجام تبلیغات شفاهی و قصد تکرار مجدد تجربه مصرف کنندگان دارد.هم چنین بعد فرار از واقعیات در تجربه مصرف تاثیر مثبتی بر شدت دلتنگی مصرف کنندگان دارد. از طرف دیگر ابعاد یادگیری و ارتباط(تجربه مشترک) در تجربه مصرف تاثیر مثبتی بر انجام تبلیغات شفاهی دارند،و بعد یادگیری در تجربه مصرف تاثیر مثبت بر نیت انجام تبلیغات شفاهی دارد هم چنین مشخص شد بعد جریان در تجربه مصرف  تاثیری بر شدت دلتنگی ندارد.
متن کامل [PDF 758 kb]   (163 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي