دوره 15، شماره 12 - ( 12-1397 )                   جلد 15 شماره 12 صفحات 125-142 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mazloomi N, haghighi kaffash M, khashei V, nateghi A A. The model of strategic management risks in Iran’s insurance industry. cs. 2019; 15 (12) :125-142
URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1493-fa.html
مظلومی نادر، حقیقی کفاش مهدی، خاشعی وحید، ناطقی علی اکبر. الگوی ریسک‌های مدیریت راهبردی در صنعت بیمه ایران. راهبردهای بازرگانی-دانشور رفتار سابق-. 1397; 15 (12) :125-142

URL: http://cs.shahed.ac.ir/article-1-1493-fa.html


دانشگاه علامه طباطبائی ، Nadermazloomi@gmail.com
چکیده:   (468 مشاهده)
مدیریت راهبردی یکی از راه‌هایی است که می‌تواند کمک شایانی به شرکت‌های بیمه ایرانی کند تا با تحولی جدی بتوانند در جایگاه شایسته خود در سطح جهان قرار گیرند. نتایج تحقیقات حاکی از آن است که بسیاری از فرایندهای راهبردی در سازمان‌ها به شکست منجر می‌شوند. راهبردهایی که با شکست مواجه می‌شوند، علاوه بر تحمیل هزینه‌های اضافی به سازمان، موجب از دست رفتن فرصت‌ها و منافع آتی و همچنین آسیب به سودآوری و مزیت رقابتی می‌شوند. به عواملی که موجب شکست راهبردها می‌شوند اصطلاحاً ریسک‌های مدیریت راهبردی (یا ریسک‌های راهبردی) اطلاق می‌شود که هدف این تحقیق، شناسایی این دسته از ریسک‌ها برای صنعت بیمه ایران است تا مدیران بیمه‌ای پیش از آغاز فرایندهای راهبردی با موانع پیش روی خود آشنا شده و در نتیجه بهتر بتوانند با آنها مقابله کرده و احتمال موفقیت راهبردها را بالا ببرند. طبق بررسی‌های انجام شده تاکنون هیچ تحقیقی در کشور در این باره انجام نشده است. برای شناسایی ریسک‌های مدیریت راهبردی در صنعت بیمه ایران، از روش داده‌بنیاد استفاده شده و داده‌های مورد نیاز تحقیق از طریق مصاحبه‌های عمیق با تعدادی از خبرگان و پژوهشگران برجسته صنعت بیمه جمع‌آوری شده است. این افراد به روش قضاوتی و گلوله برفی انتخاب شده‌اند. مصاحبه‌ها به روش کدگذاری با بهره گیری از نرم افزار اطلس تی تحلیل شده‌اند که در نتیجه آن ابتدا 97 مفهوم شناسایی شد و پس از طبقه‌بندی، ریسک‌های مدیریت راهبردی صنعت بیمه ایران در قالب ریسک‌های منابع انسانی، ریسک‌های تجاری (محیطی)، ریسک‌های عملیاتی و ریسک‌های وقایع شناسایی شدند.
متن کامل [PDF 284 kb]   (201 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه علمی پژوهشی راهبردهای بازرگانی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Business Strategies

Designed & Developed by : Yektaweb