دوره 8، شماره 41 - ( تیر ماه 1389 )                   جلد 8 شماره 41 صفحات 293-310 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML Print


، moghimi@ut.ac.ir
چکیده:   (5438 مشاهده)

با آشکار شدن ناکارآمدی فرهنگ بوروکراتیک در سازمان‌های دولتی و ظهور نظریات جدید در عرصه مدیریت دولتی نوین, کارآفرینی به‌عنوان کارآمدترین روش تغییر عملیات و فرهنگ سازمانی معرفی شده است. این مقاله که برگرفته از نتایج پژوهشی میدانی در یکی از سازمان‌های دولتی ایران است, تلاش دارد تا ضمن تبیین مسأله فرا روی سازمان‌های دولتی و چالشی که فرهنگ بوروکراتیک برای آنها ایجاد نموده, مروری که بر ابعاد و ویژگی‌های فرهنگ سازمانی کارآفرینانه داشته باشد و نتایج مطالعه مذکور را با بیان متدولوژی تحقیق که در آن به اهداف, فرضیات, روش تحقیق, جامعه آماری, نمونه آماری و همچنین روش‌های تجزیه و تحلیل یافته‌ها, مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد. این یافته‌ها که در قالب جداول آماری و تحلیلی تنظیم گردیده و با استفاده از آزمون‌های آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته, رد و تأیید فرضیات تحقیق را مورد بحث قرار داده و در پایان نیز با استفاده از مبانی علمی مطرح شده و نتایج به‌دست آمده در این تحقیق, به جمع‌بندی و نتیجه‌گیری تحقیق پرداخته شده است.

متن کامل [PDF 425 kb]   (908 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي