دوره 9، شماره 47 - ( ویژه نامه شماره 1 تیر ماه 1390 )                   جلد 9 شماره 47 صفحات 385-410 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


، Mahmoud Jafarpoor@yahoo.com
چکیده:   (5302 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش، ارائه‌ی مدلی مفهومی از خرید اینترنتی کتاب و ارزیابی آن در دانشگاه‌های کشور با استفاده از مطالعه‌ی نگرش دانشجویان و استادان می‌باشد که با توجه به ماهیت آن، پژوهشی توصیفی و پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق تمامی دانشجویان و استادان تحت پوشش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که حداقل یکبار تجربه خرید اینترنتی کتاب داشته‌اند، می‌باشد. نمونه آماری در این تحقیق از نوع ترکیبی و مشتمل بر 384 دانشجو و استاد از 12 دانشگاه کشور بوده است. نتایج تحقیق نشان داد به ترتیب چهار فرضیه ساماندهی ارتباطات اطلاعاتی، تسهیل روند انتخاب و دستیابی به کتاب، امنیت اطلاعات و حفظ حریم شخصی و کاهش هزینه‌های معامله در سطح اطمینان 99 درصد تایید شده است. ضمن آن که فرضیه‌های تحقیق با شدت بیشتری از سوی دانشجویان نسبت به استادان، مورد تایید قرار گرفت.
متن کامل [PDF 574 kb]   (816 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي