دوره 2، شماره 3 - ( دوره جدید دوفصلنامه بهار و تابستان 1393 )                   جلد 2 شماره 3 صفحات 37-48 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


، j.mohammadi@scu.ac.ir
چکیده:   (2935 مشاهده)
وفاداری به برند به‌عنوان یکی از تاکتیک‌های اصلی بازاریابی، جهت پاسخ‌گویی بهتر به تهدیدات رقابتی و درآمد بیشتر، از مهم‌ترین دغدغه‌های مطالعات بازاریابی است. هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر تطابق شخصیتی، کیفیت ادارک شده و وجهه برند بر وفاداری به برند است. این مطالعه بر روی یک نمونه تصادفی 260 نفره از دارندگان لپ‌تاپ‌ با چهار برند سونی، ایسوس، ایسر و دل (Sony، Asus، Acer و Dell) در استان کرمان انجام شده است. پس از گردآوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از مدل معادلات ساختاری، نتایج پژوهش نشان داد که بین تطابق شخصیتی برند و وفاداری به برند رابطه معناداری وجود ندارد، اما کیفیت ادراک شده از برند و وجهه برند بر وفاداری به برند دارای تاثیر مستقیم، مثبت و معناداری بوده، علاوه‌براین، تاثیر مثبت و معنادار کیفیت ادراک شده، وجهه برند و تطابق شخصیتی بر وفاداری به برند به‌طور غیرمستقیم از طریق متغیر میانجی نگرش، مورد تایید قرار گرفت.
متن کامل [PDF 282 kb]   (4551 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي