1- Cooper, R. G. (2019). The drivers of success in new-product development. Industrial Marketing Management, 76, 36-47.
2-Mckinsey &Company (2016), Automotive revolution –perspective towards 2030, How the convergence of disruptive technology-driven trends could transform the auto industry.
3- سند 1404خودرو، وزارت صنعت ، معدن و تجارت،شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو،سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،زمستان 1392 ،ص3و6
4- سایت انجمن قطعه سازان،http://ivma.ir/detail/News/502
5- HIS.com, Five Critical Challenge Facing the automotive industry, A guide for strategic planners, By MARK FULTHORPE, Director Light Vehicle Production, IHS Automotive
6-https://www.nationmaster.com/country-info/stats/Transport/Road/Motor-vehicles-per-1000-people
7- HIS.com, Five Critical Challenge Facing the automotive industry, A guide for strategic planners, By MARK FULTHORPE, Director Light Vehicle Production, IHS Automotive
8- دنیای اقتصاد، چاپ شده در تاریخ 6/11/93
9- سایت گسترش سرمایه گذاران ایران خودرو ، IKIDO:http://www.ikido.org/1390/12/news/2926
10- Kenneth B. Kahn, Editor PDMA_Handbook_THE PDMA HANDBOOK OF NEW PRODUCT DEVELOPMENT, THIRD EDITION-P1-20
11- دکتر علی رجب زاده قطری و فروغ معزی (1393)،مدلهای توسعه محصول جدید،تهران ،نشر صفار
12- ترات، پل (1398) ،مدیریت نو آوری و توسعه محصول جدید،ترجمه محسن امامی و ابراهیم سوزنچی کاشانی،تهران :مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور
13- Kenneth B. Kahn, Editor PDMA_Handbook_THE PDMA HANDBOOK OF NEW PRODUCT DEVELOPMENT, THIRD EDITION-P1-20
14- شهایی ،بهنام (1389)، مقدمه ای بر چابکی سازمانی و تولید چابک.تهران: نشر کتاب مهربان
15- R.G. Cooper, “The Latest View: The Stage-‐ate® System for New-Product Development”, Product Development Institute Inc, 2015.
16- Ford Motor Company(2001), Advanced Product Quality Planning (APQP) Status Reporting Guideline
17- Gräßler, I., Hentze, J., & Bruckmann, T. (2018). V-Models for Interdisciplinary Systems Engineering. In DS 92: Proceedings of the DESIGN 2018 15th International Design Conference (pp. 747-756).
18- وبر،جولیان (1392)،فرآیندهای طراحی و تو سعه خودروبا محوریت مشتری،ترجمه علی رضا روشن میلانی.تهران:انتشارات جهاد دانشگاهی
19- Cooper, R. G. (2019). The drivers of success in new-product development. Industrial Marketing Management, 76, 36-47.
20- احمد کریم پور کلو، محمدرضا آراستی، محمدرضا اکبری جوکار. 1397. سیاستگذاری کلان برای معماری محصول در صنعت خودروسازی ابزاری برای طراحی یکپارچه. پژوهش های مدیریت عمومی . 137-162.
21- Schuh, G., Dölle, C., Kantelberg, J., & Menges, A. (2018). Identification of Agile Mechanisms of Action As Basis for Agile Product Development. Procedia CIRP, 70, 19-24.
22- Azizi, A. (2015, March). Relationships between total quality management critical techniques in automotive industry. In 2015 International Conference on Industrial Engineering and Operations Management (IEOM) (pp. 1-8). IEEE.
23- Holbeche, L. S. (2018). Organisational effectiveness and agility. Journal of Organizational Effectiveness: People and Performance, 5(4), 302-313.
24- Sommer, A. F., Hedegaard, C., Dukovska-Popovska, I., & Steger-Jensen, K. (2015). Improved product development performance through Agile/Stage-Gate hybrids: The next-generation Stage-Gate process?. Research-Technology Management, 58(1), 34-45.
25- Boejang, H., Ariff, H., Hassan, M. Z., Esa, S., & Rauterberg, M. (2017). An exploration on new product development process of Malaysian small-sized automaker. Journal of Advanced Manufacturing Technology (JAMT), 11(2), 33-46.
26- Parker, G. G., Van Alstyne, M. W., & Choudary, S. P. (2016). Platform revolution: how networked markets are transforming the economyand how to make them work for you. WW Norton & Company.
27- HIS.com, Five Critical Challenge Facing the automotive industry, A guide for strategic planners, By MARK FULTHORPE, Director Light Vehicle Production, IHS Automotive
28- حمیدرضا ظریفیان. 1391. توسعه محصول جدید بر مبنای تفکر سکوی مشترک (رویکردی در جهت اثربخشی فرایند توسعه محصول جدید در شرکتها). اولین همایش ملی مهندسی مدیریت کسب و کار
29- وبر،جولیان (1392)،فرآیندهای طراحی و تو سعه خودروبا محوریت مشتری،ترجمه علی رضا روشن میلانی.تهران:انتشارات جهاد دانشگاهی
30- شهایی ،بهنام (1389)، مقدمه ای بر چابکی سازمانی و تولید چابک.تهران: نشر کتاب مهربان
31- عزت الله اصغری زاده، حبیب کراری، محمدرضا صادقی. 1398. ارائه مدل هماهنگی سه گانه های خدمات کسب و کار: مطالعه ای داده بنیاد در صنعت خودرو ایران. کاوش های مدیریت بازرگانی . 295-320.
32- فریبا نجفی،منصور ایراندوست،هیرش سلطان پناه،امر شیخ احمدی،1398.طراحی الگوی مدیریت ارتباط صنعت بانکداری ایران با فین تکها واستارت آپهای فین تکی با رویکرد نظریه داده بنیاد. کاوش های مدیریت بازرگانی . 18-1.
33- پایان نامه- اصلی پور ، حسین (1393). الگوی بومی تدوین خط مشیهای زیست محیطی. پایان نامه دکتری، تهران: دانشکده مدیریت و حسابداری ، دانشگاه علامه طباطبایی
34- دانائیفرد، حسن(1393) ،درآمدی بر نظریه های مدیریت دولتی.تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی
35- نوری، روحالله (1391)،مبانی مدیریت دولتی( نظریههای دولت و اداره امور عمومی در ایران)،قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
36- دفتر معاونت پژوهشهای زیربنایی و امور تولیدی: مطالعات انرژی، صنعت و معدن ، دیماه 1394،خلاصه گزارش مدیریتی طرح پژوهشی آسیب شناسی صنعت خودروی کشور و ارائه راهکارهای برون رفت از چالشهای موجود در راستای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ،کدموضوعی 310،شماره مسلسل14635
37- شهایی ،بهنام (1389)، مقدمه ای بر چابکی سازمانی و تولید چابک.تهران: نشر کتاب مهربان ،ص99
38- Ong, E., Tan, C. and Amran, A. (2019), "The key is ownership of agility", Strategic Direction, Vol. 35 No. 1, pp. 9-12
39- امیر پویان مهر، رضا بازگیر. 1397. بررسی تاثیر مدیریت تکنولوژی بر چابکی و عملکرد سازمان. کنفرانس بین المللی مدیریت حسابداری اقتصاد و بانکداری نوین
40- شهایی ،بهنام (1389)، مقدمه ای بر چابکی سازمانی و تولید چابک.تهران: نشر کتاب مهربان ،ص115.