Agility Process Model Design in New Product Development based on Iranian Car Platform Design

Authors

Abstract

The aim of this research is to design and explain the agile model of design and development process of a new Iranian automotive product based on a platform-based perspective. This research was conducted using a qualitative approach and the Grounded Theory as the method based on the agility analysis of gateway system. Data were collected by studying upstream documents and conducting in-depth open interviews with 18 cases of experts who were aware of the subject matter in the development phases of Iranian carmakers product. Whatness of the problem. This research was conducted based on the deviation from the approved plan of 1404 in the area of production and export and movement angle relative to the new global trends in the area of car development. This is while Iran's car market is assessed with regard to a thirsty per capita market, which is itself regarded as the basis of the whyness of this research. Results obtained from data analysis in the paradigm model of data showed that considering the interrelation of the product development policies in the area of the whole policy of carmakers, there is a three-dimensional model with infrastructural, structural, and strategic components, but it needs the dynamicity of the whole development process of carmakers and their sub-sets in the context of the government macroeconomic policymaking. Establishing car policymaking major, reviewing national rules in cooperation, car manufacturing political economy, identifying enablers in patenting in Iran car manufacturing, etc., are considered in the infrastructural dimension. In the structural dimension, establishing independent car centers, establishing techno centers toward process integration, modulation of designer and manufacturer sub-sets for car systems and sub-systems, scenarios writing for mega platform network, etc., are considered. Finally, roadmap < /em> for future research of car manufacturing based on new generations of global cars, formulating technology programs at national level, national roadmap of car manufacturing anterior and posterior industries, formulating the comprehensive self-sufficiency program in line with the maximum ownership of platform, formulating dynamic anti-sanction scenarios in cooperation, etc., are considered in the strategic dimension.      

Keywords


1- Cooper, R. G. (2019). The drivers of success in new-product development. Industrial Marketing Management, 76, 36-47. ‏
2-Mckinsey &Company (2016), Automotive revolution –perspective towards 2030, How the convergence of disruptive technology-driven trends could transform the auto industry.
3- سند 1404خودرو، وزارت صنعت ، معدن  و تجارت،شورای سیاستگذاری و نظارت بر صنعت خودرو،سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران،زمستان 1392 ،ص3و6
4- سایت انجمن قطعه سازان،http://ivma.ir/detail/News/502
5- HIS.com, Five Critical Challenge Facing the automotive industry, A guide for strategic planners, By MARK FULTHORPE, Director Light Vehicle Production, IHS Automotive
6-https://www.nationmaster.com/country-info/stats/Transport/Road/Motor-vehicles-per-1000-people
7- HIS.com, Five Critical Challenge Facing the automotive industry, A guide for strategic planners, By MARK FULTHORPE, Director Light Vehicle Production, IHS Automotive
8- دنیای اقتصاد، چاپ شده در تاریخ 6/11/93
9- سایت گسترش سرمایه گذاران ایران خودرو ، IKIDO:http://www.ikido.org/1390/12/news/2926
10- Kenneth B. Kahn, Editor PDMA_Handbook_THE PDMA HANDBOOK OF NEW PRODUCT DEVELOPMENT, THIRD EDITION-P1-20
11-  دکتر علی رجب زاده قطری و فروغ معزی (1393)،مدلهای توسعه محصول جدید،تهران ،نشر صفار
12- ترات، پل (1398) ،مدیریت نو آوری و توسعه محصول جدید،ترجمه محسن امامی و ابراهیم سوزنچی کاشانی،تهران :مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور
13- Kenneth B. Kahn, Editor PDMA_Handbook_THE PDMA HANDBOOK OF NEW PRODUCT DEVELOPMENT, THIRD EDITION-P1-20
14-  شهایی ،بهنام (1389)، مقدمه ای بر چابکی سازمانی و تولید چابک.تهران: نشر کتاب مهربان
15- R.G.   Cooper, “The   Latest   View:   The   Stage-­‐ate®   System   for   New-Product   Development”, Product   Development    Institute   Inc, 2015.
16- Ford Motor Company(2001), Advanced Product Quality Planning (APQP) Status Reporting Guideline
17- Gräßler, I., Hentze, J., & Bruckmann, T. (2018). V-Models for Interdisciplinary Systems Engineering. In DS 92: Proceedings of the DESIGN 2018 15th International Design Conference (pp. 747-756).‏
18- وبر،جولیان (1392)،فرآیندهای طراحی و تو سعه خودروبا محوریت مشتری،ترجمه علی رضا روشن میلانی.تهران:انتشارات جهاد دانشگاهی
19- Cooper, R. G. (2019). The drivers of success in new-product development. Industrial Marketing Management, 76, 36-47.‏
20- احمد کریم پور کلو، محمدرضا آراستی، محمدرضا اکبری جوکار. 1397. سیاستگذاری کلان برای معماری محصول در صنعت خودروسازی ابزاری برای طراحی یکپارچه. پژوهش های مدیریت عمومی . 137-162.
21- Schuh, G., Dölle, C., Kantelberg, J., & Menges, A. (2018). Identification of Agile Mechanisms of Action As Basis for Agile Product Development. Procedia CIRP, 70, 19-24.‏
22- Azizi, A. (2015, March). Relationships between total quality management critical techniques in automotive industry. In 2015 International Conference on Industrial Engineering and Operations Management (IEOM) (pp. 1-8). IEEE.‏
23- Holbeche, L. S. (2018). Organisational effectiveness and agility. Journal of Organizational Effectiveness: People and Performance, 5(4), 302-313.‏
24- Sommer, A. F., Hedegaard, C., Dukovska-Popovska, I., & Steger-Jensen, K. (2015). Improved product development performance through Agile/Stage-Gate hybrids: The next-generation Stage-Gate process?. Research-Technology Management, 58(1), 34-45.‏
25- Boejang, H., Ariff, H., Hassan, M. Z., Esa, S., & Rauterberg, M. (2017). An exploration on new product development process of Malaysian small-sized automaker. Journal of Advanced Manufacturing Technology (JAMT), 11(2), 33-46.‏
26- Parker, G. G., Van Alstyne, M. W., & Choudary, S. P. (2016). Platform revolution: how networked markets are transforming the economyand how to make them work for you. WW Norton & Company.
27- HIS.com, Five Critical Challenge Facing the automotive industry, A guide for strategic planners, By MARK FULTHORPE, Director Light Vehicle Production, IHS Automotive
28- حمیدرضا ظریفیان. 1391. توسعه محصول جدید بر مبنای تفکر سکوی مشترک (رویکردی در جهت اثربخشی فرایند توسعه محصول جدید در شرکتها). اولین همایش ملی مهندسی مدیریت کسب و کار
29- وبر،جولیان (1392)،فرآیندهای طراحی و تو سعه خودروبا محوریت مشتری،ترجمه علی رضا روشن میلانی.تهران:انتشارات جهاد دانشگاهی
30- شهایی ،بهنام (1389)، مقدمه ای بر چابکی سازمانی و تولید چابک.تهران: نشر کتاب مهربان
31- عزت الله اصغری زاده، حبیب کراری، محمدرضا صادقی. 1398. ارائه مدل هماهنگی سه گانه های خدمات کسب و کار: مطالعه ای داده بنیاد در صنعت خودرو ایران. کاوش های مدیریت بازرگانی . 295-320.
32- فریبا نجفی،منصور ایراندوست،هیرش سلطان پناه،امر شیخ احمدی،1398.طراحی الگوی مدیریت ارتباط صنعت بانکداری ایران با فین تکها واستارت آپهای فین تکی با رویکرد نظریه داده بنیاد. کاوش های مدیریت بازرگانی . 18-1.
33-  پایان نامه- اصلی پور ، حسین  (1393). الگوی بومی تدوین خط مشی‌های زیست محیطی. پایان نامه دکتری، تهران: دانشکده مدیریت و حسابداری ، دانشگاه علامه طباطبایی
34- دانائی‌فرد، حسن(1393) ،درآمدی بر نظریه های مدیریت دولتی.تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی
35- نوری، روح‌الله (1391)،‏‫مبانی مدیریت دولتی( نظریه‌های دولت و اداره امور عمومی در ایران)،قم: ‏‫پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
36- دفتر معاونت پژوهشهای زیربنایی و امور تولیدی: مطالعات انرژی، صنعت و معدن ، دیماه 1394،خلاصه گزارش مدیریتی  طرح پژوهشی آسیب شناسی صنعت خودروی کشور  و ارائه راهکارهای برون رفت از چالشهای موجود  در راستای سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ،کدموضوعی 310،شماره مسلسل14635
 37- شهایی ،بهنام (1389)، مقدمه ای بر چابکی سازمانی و تولید چابک.تهران: نشر کتاب مهربان ،ص99
38- Ong, E., Tan, C. and Amran, A. (2019), "The key is ownership of agility", Strategic Direction, Vol. 35 No. 1, pp. 9-12
39- امیر پویان مهر، رضا بازگیر. 1397. بررسی تاثیر مدیریت تکنولوژی بر چابکی و عملکرد سازمان. کنفرانس بین المللی مدیریت حسابداری اقتصاد و بانکداری نوین
40-  شهایی ،بهنام (1389)، مقدمه ای بر چابکی سازمانی و تولید چابک.تهران: نشر کتاب مهربان ،ص115.