1- زارعی، عظیم، موتمنی، علیرضا، فیض، داود، کردنایئچ، اسداله، فارسی زاده، حسین (1395). نقش رفتار کارآفرینیگرایی صادراتی در ارتقای عملکرد صادراتی بنگاه ها با تبیین نقش میانجی کسب مزیت رقابتی، پژوهشهای مدیریت عمومی، سال 9، شماره 34، صص169-193
2- مرادی، مصطفی، ورمزیاری، حجت، رازانی، بهروز، ( 1397). واکاوی چالشها و راهکارهای توسعه هنر صنعت فرش دست بافت ایران، فصلنامه علمی و پژوهش گلجام، سال14، شماره 32، صص 83-103
3- کمرگ (1398). گزارش عملکرد نیمسال اول صنایع دستی، صص65-99. www.irica.ir.
4- سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان(1398). گزارش عملکرد سالیانه، صص 13-15. www.hmd.mimt.gov.ir
5- Dash, m, (2011). Marketing Orissa Handicrafts: Study on Challenges & Opportunities. International Journal of Multidisciplinary Management Study, 1(2), pp. 106-122
6- Wei, Y., Miraglia, S. (2017) Organizational culture and knowledge transfer in project-based organizations: Theoretical insights from a Chinese construction firm, International Journal of Project Management 35, pp. 571–585.
7- Wach, K. (2014). International and Global as a Wider Context of Europeanisation from Micro and Macroeconomic Perspective. Horizons Politic, 5(10), pp. 11-30.
8- Lee, H., Kelley, D., Lee, J., & Lee, S. (2012). SME survival: the impact of internationalization, technology resources, and alliances. Journal of Small Business Management, 50(1), pp. 1-19.
9- Krammer, S. M. S., Strange, R., & Lashitew, A. (2018). The export performance of emerging economy firms: The influence of firm capabilities and institutional environments. International Business Review, 27(1), pp. 218–230
10- Al-Hyari, K., Al-Weshah, G., & Alnsour, M. (2012). Barriers to internationalization in SMEs: evidence from Jordan. Marketing Intelligence & Planning, 30(2), pp. 188-211.
11- Leonidou, L.C. (2007). An analytical review of the factors stimulating smaller firms to export: Implications for policy-makers. International Marketing Review, 24(6), pp. 735-770.
12- Paul, J., Parthasarathy, S., & Gupta, P. (2017). Exporting challenges of SMEs: A review and future research agenda. Journal of World Business, 52(3),pp. 327–342
13- Stiglitz, J, E. (2018). Globalization and Its Discontents: Anti- Globalization in the Era Jump. New Yourk. Penguin Books
14- Lindsay, V., Rod, M., & Ashill, N. (2017). Institutional and resource configurations as-sociated with different SME foreign market entry modes. Industrial Marketing Management, 66, pp. 130–144
15- Pascucci, F, Sara B, & Gian, L, G (2016). Export market orientation and international performance in the context of SMEs. Journal of Small Business & Entrepreneurship, 28 (5), pp. 361-375.
16- OECD, (2009). Top Barriers and Drivers to SME International. Report by the OECD Working Group Party on SMEs and Entrepreneurship, Paris: OECD.
17- دزفولیان، حمیدرضا، سمویی، پروانه ، (1397). ارزیابی دانش در انتقال دانش بین سازمانی مطالعه موردی: خوشه صنعتی لالجین، مجله رشد فناوری، سال14شماره 56 ،صص 49-55.
18- Ocas, Alis and Ngo, Lode (2012) Winning through innovation and marketing: Lessons from Australia and Vietnam. Industrial Marketing Management
19- Aaby, N-E., & Slater, S. (1989). Management influences on export performance: a review of the empirical literature 1978-1988. International Marketing Review, 6(4), pp. 7-25
20- Moini, A. (1995). An inquiry into successful exporting: an empirical investigation using a three-stage model. Journal of Small Business Management, 33(3), pp. 9-25.
21- Leonidou, L.C. (2007). An analytical review of the factors stimulating smaller firms to export: Implications for policy-makers. International Marketing Review, 24(6), pp. 735-770.
22- Bonga W.G (2017). “challenges faced by SMEs on Exportation and possible Strategies”. Social cience Research Network. https://ssrn.com/abstract= 2399878
23- Tesfom, G., Clemens, L. (2006). A classification of export marketing problems of small and medium sized manufacturing firms in developing countries. International Journal of Emerging Markets, 1(3), pp. 262-281.
24- طلایی، شهرام، رحمانی، زهرا، ستاری فرد، سعید (1398). چالشها و راهکارهای رونق تولید، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، شناسه 16503، صص 1-30
25- احمدیان، علی اشرف؛ پارسامنش، مهرداد (1395). شناسایی عوامل موثر بر حضور موفق شرکتهای صادرکننده ایرانی در بازارهای خارجی. راهبردهای بین المللی، بررسی های بازرگانی، سال 10، شماره 77، صص1-15
26- ثریایی، علی، عطف، زهرا ( 1393). چالش های صنایع دستی و ارائه راهکارهای لازم مطالعه موردی صنایع دستی استان مازندران، پژوهش های مدیریت و حسابداری، سال 2، شماره3، صص 139-147
27- قاضیزاده، مصطفی (1382). بررسی و تعین عوامل موثر بر موفقیت شرکتهای صادراتی ایرانی در بازارهای آسیای میانه و ارائه راهکارهای منسب جهت تعیین سهم بازار، فصلنامه راهبرد بازرگانی، سال 10، شماره2، صص 51-64
28- فیض، داود، شعبانی، عاطفه (1397). بررسی تاثیر گرایش کارآفرینانه بر توان صادراتی شرکت های کوچک و متوسط با میانیجیگری قابلیت یادگیری سازمانی و عملکرد نوآوری، فصلنامه راهبرد بازرگانی، سال 25، شماره 12، صص 93-107