- اکبری، محسن،، عیوضی نژاد، سلمان (1400)، عوامل مؤثر سهگانه دو سوتوانی سازمانی: رویکرد مرور نظاممند، پژوهشنامه بازرگانی، 26 (101)، صص 127-156.
- توانا، شهرام؛ خلیلی خمیران، مهدی (1400)، نقش اخلاق بازاریابی در فرهنگ اسلامی در تأثیر اخلاق کار اسلامی بر عملکرد سازمان (موردمطالعه: سازمان شهرداری)، مطالعات نوین کاربردی در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، (13)، صص 50- 58.
- حسنزاده، مهرداد (1395)، بررسی عوامل مؤثر بر توسعه صادرات فرش دستباف در دوران اقتصاد مقاومتی با نگاهی به بازاریابی در فرهنگ اسلامی، پژوهشهای جدید در مدیرت و حسابداری، (7)، صص 21-36.
- حسینی، میرزا حسن؛ فروزنده دهکردی، لطفالله؛ عیدی، فاطمه (1390)، ارائه چارچوب مفهومی در بازاریابی بر اساس مبانی اسلامی، اقتصاد اسلامی، (42)، صص 117-148.
- سهرابی، بابک؛ اعظمی، امیر؛ یزدانی، حمیدرضا (1390)، آسیبشناسی پژوهشهای انجامشده در زمینه مدیریت اسلامی با رویکرد فراترکیب، چشمانداز مدیریت دولتی، (6)، صص 9-24.
- صادقی مال امیری، منصور (1392)، طراحی مدل تحلیل رفتار مصرفکننده بر اساس آموزههای اسلام، اندیشه مدیریت راهبردی، 7 (13)، صص 123-156.
- عزیزی، شهریار و فرهیخته، فاطمه (1392)، تحلیل محتوا، تناظر و فرا روش پایاننامههای بازاریابی در دانشگاههای منتخب تهران، مدیریت بازرگانی، 5 (3)، صص 105- 124.
- عزیزی، شهریار؛ ابراهیمی، ابوالقاسم، محمدرضا، کریمی علویچه (1397)، مدیریت بازاریابی، انتشارات سمت، تهران، ایران.
- عیدی، فاطمه (1394)، تبیین ارکان الگوی بازاریابی در فرهنگ اسلامی، اندیشه مدیریت راهبردی، (17)، صص 25-58.
- عیدی، فاطمه؛ حسینی، میرزا حسن (1392)، ارزشهای اخلاق اسلامی در بازاریابی، راهبرد توسعه، (34)، صص 115-143.
- عیوضی نژاد، سلمان، حاجی پور، بهمن، دهقان، نبیالله (1402)، شناسایی و تبیین عوامل مؤثر بر پایداری پیمانهای استراتژیک با استفاده از رویکرد مرور نظاممند، پژوهشهای مدیریت در ایران، 27 (1)، صص 144-173.
- موسوی، سید نجم الدین (1397)، شناسایی و تبیین شاخصهای کلیدی برندسازی اسلامی با استفاده از روش دلفی فازی، مدیریت اسلامی، (102)، صص 231-251.
References
-Abbas, A., Nisar, Q. A., Mahmood, M. A. H., Chenini, A., & Zubair, A. (2019), The role of Islamic marketing ethics towards customer satisfaction. Journal of Islamic Marketing, 11, 1001–1018.
-Abbas,A; Ali Nisar,Q; Husain Mahmood.M.A and Chenini.A (2019), The role of Islamic marketing ethics towards customer satisfaction, Journal of Islamic Marketing ,11(4),1001-1018 .DOI 10.1108/JIMA-11-2017-0123.
-Ahamedullah, M. (2015), Islamic marketing ethics and its application in Islamic banking industry.
-Akbari, M., & Eivazinejad, S. (2021), Identifying Three Affective Factors In Organizational Ambidexterity: A Systematic Review. Iranian Journal of Trade Studies, 26 (101), 127-156. doi: 10.22034/ijts.2021.246927 .(In Persian).
-Al-Nashmi, M. M., & Almamary, A. A. (2017), The relationship between Islamic marketing ethics and brand credibility: A case of pharmaceutical industry in Yemen. Journal of Islamic Marketing, 8 (2),
Alserhan, B. A. (2015), The principles of Islamic marketing. Surrey: Ashgate Publishing, Ltd
-Arham, M. (2010), Islamic perspectives on marketing. Journal of Islamic Marketing, 1 (2),
149-164.
-Azizi, S., & Farhikhte, F. (2013), Content, Correspondence and Meta Method Analysis of Marketing Theses in Selected Universities in Tehran. Journal of Business Management, 5 (3), 105-124. doi: 10.22059/jibm.2013.50200 .(In Persian)
-Azizi, Sh; Ebrahimi, Abulqasem and Mohammadreza, Karimi Alaviche (2017), Marketing Management, Samt Publications, Tehran, Iran. (In Persian)
-Creswell, J.W. (2009), Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Los Angeles :Sage
-Eidi, F. (2014), Explaining the pillars of the Islamic marketing model, Strategic Management Thought, (17), 25-58. (In Persian).
-Eidi, F; Hosseini, M.H (2012), Islamic moral values in marketing, Development Strategy, (34), 115-143. (In Persian).
-Eivazinezhad, S., hajipour, B., dehghan, N. (2023), Identification and Explanation the Factors Affecting The Sustainability of Strategic Alliances With Systematic Review Approach. Management Research in Iran, 27(1), 144-173 .(In Persian).
-Floren, J., Rasul, T., & Gani, A. (2019), Islamic marketing and consumer behaviour: a systematic literature review. Journal of Islamic Marketing.
-Floren,J; Gordon,A and Gani,A. (2020), Islamic marketing and consumer behaviour: a systematic literature review, Journal of Islamic Marketing, DOI 10.1108/JIMA-05-2019-0100.
-Fraedrich, J., Althawadi, O., Bagherzadeh, R. (2018), A comparative analysis of the UN declaration, global business compact, and religious morals in determining global values for business and their application to Islamic marketing, Journal of Islamic Marketing, 9)4(, 913-934
-Ghazali, E., & Mutum, D. S. (2016), Islamic marketing: Compatibility with contemporary
themes in marketing. In Advances in Islamic finance, marketing, and management: An Asian
perspective (pp. 213-222). Emerald Group Publishing Limited.
-Hanafi, A. A., & Sallam, H. (1988), Business ethics: an Islamic perspective. In Proceedings
of the Seminar on Islamic Principles of Organizational Behavior (International Institute of
Islamic Thought, Herndon, VA).
-Hashim, N., & Hamzah, M. I. (2014), 7P's: A literature Review of Islamic marketing and Contemporary Marketing Mix. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 130, 155-159.
-Hassanzadeh, M (2015), Investigating factors affecting the development of handwoven carpet exports in the era of resistance economy with a view to Islamic marketing, new researches in management and accounting, (7), 21-36. (In Persian)
-Hossain, M. S., Yahya, S. B., & Kiumarsi, S. (2018), Islamic marketing: bridging the gap
between research and practice. Journal of Islamic Marketing, 9 (4), 901-912.
-Hosseini, M. H; Faruzandeh Dehkordi, L; Eidi, F (2013), Presenting a conceptual framework in marketing based on Islamic principles, Islamic Economy, (42), 117-148(In Persian).
-Javadi Amoli, A. (2016), The dignity of reason in the geometry of religious knowledge, compilation and research from Ahmad Vaezi, Qom, Israa publishing center.
-Kadirov, D. (2014), Islamic marketing as macromarketing. Journal of Islamic Marketing, 5(1), 2-19.
-Khaldi, K. (2017), Quantitative, qualitative or mixed research: Which research paradigm to use?. Journal of Educational and Social Research, 7 (2), 15-15.
-Leary, H., Walker, A. Meta-Analysis and Meta-Synthesis Methodologies: Rigorously Piecing Together Research. TechTrends 62, 525–534 (2018), https://doi.org/10.1007/s11528-018-0312-7
-Mamun, M. A. A., Strong, C. A., & Azad, M. A. K. (2021), Islamic marketing: A literature review and research agenda. International Journal of Consumer Studies, 45(5), 964-984.
-Morse, J. M. (2003), Principles of mixed methods and multimethod research design.
-Mousavi, S. N. (2018), Identifying and Explaining Key Indicators of Islamic Branding Using the Fuzzy Delphi Method. Scientific Journal of Islamic Management, 26(1), 231-251. (In Persian)
-Rahim, N. F. B. (2016), Consumer Behaviour, Perception and Planning Towards Halal
Marketing. In Advances in Islamic Finance, Marketing, and Management: An Asian
Perspective (pp. 271-307). Emerald Group Publishing Limited.
-Sadeghi Mal Amiri, M (1392), Designing a consumer behavior analysis model based on the teachings of Islam, Strategic Management Thought, 7 (13), 123-156. (In Persian)
-Saeed, M., Ahmed, Z.U. and Mukhtar, S.-M. (2001), “International marketing ethics from an Islamic perspective: a value-maximization approach”, Journal of Business Ethics, Vol. 32 No. 2, pp. 127-142.
-Sohrabi, Babak; Azami, Amir; Yazdani, Hamid Reza (1390), Pathology of the researches conducted in the field of Islamic management, Public Management Perspective, (6), 9-24. (In Persian).
-Syafril, S., & Hadziq, M. F. (2021), Islamic Principles in Marketing: An Overview of Islamic Marketing mix in Social-Media Campaign. El-Qish: Journal of Islamic Economics, 1 (1), 69-82.
-Tawana, S; Khalili Khmeran, M (1400), The role of Islamic marketing ethics in the influence of Islamic work ethics on the performance of the organization (case study: municipal organization), applied modern studies in management, economics and accounting, (13), 50-58. (In Persian).
-Wilson, J. (2012), “Looking at Islamic marketing, branding and Muslim consumer behavior beyond the 7P’s”, Journal of Islamic Marketing, Vol. 3 No. 3, pp. 212-216.
-Wilson, J. A., & Liu, J. (2011), The challenges of Islamic branding: navigating emotions and
halal. Journal of Islamic marketing, 2 (1), 28-42.
-Zhao, S. (1991), Metatheory, metamethod, meta-data-analysis: What, why, and how?. Sociological perspectives, 34 (3), 377-390.