- اسفیدانی، محمدرحیم؛ عمویی، فرشید؛ سلطانی، مرتضی (1401)، نقش بازاریابی رابطه مند در نیل به مزیت رقابتی در صنعت بیمه، پژوهشهای مدیریت ایران، 26 (115)، صص 198-225.
- بیاتی، محمدمهدی؛ هادی زاده، علیاصغر؛ بهرام زاده، محمدرضا (1402)، بررسی رابطه بازاریابی رابطهمند آنلاین با رضایت بهواسطه اعتماد آنلاین، جستارهایی در مدیریت، 2 (1)، صص 1-18.
- تبریزیان، بیتا؛ اسدنژاد، بهروز؛ جلالی، سید مهدی (1401)، مدلی برای بازاریابی دیجیتال مبتنی بر ارزشآفرینی در صنعت بیمه ایران، مدیریت کسبوکار هوشمند، 10 (40)، صص 77-108.
- تلوحسینی، فرخ؛ ثانویفرد، رسول؛ عیوضیحشمت، علیاصغر (1401)، نقش مدیریت تغییر سازمانی در ارتقاء سطح بلوغ بازاریابی صنعتی، مطالعات مدیریت بهبود، 31 (106)، صص 93-133.
- حبیبی، آرش؛ سرآبادانی، مونا (1401)، آموزش کاربردی SPSS، تهران، نارون.
- زالکانی، فرشیده (1400)، بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی رابطهمند و بازاریابی الکترونیک بر عملکرد تجاری، ارزشآفرینی در مدیریت کسبوکار، 1(1)، صص 19-40.
- سلیماننژاد، لیلا (1402)، نقش ارتباط بین بازاریابی رابطهای و جذب بیمهگذاران در بیمه تأمین اجتماعی، نهمین کنفرانس بینالمللی علوم مدیریت و حسابداری، تهران.
- سیدجوادین، سید رضا؛ اسفیدانی، محمد (1400)، بازاریابی صنعتی، تهران، نگاه دانش.
- کاتلر، فیلیپ؛ آرمسترانگ، گری؛ اوپرسنیک، مارک (1400)، اصول بازاریابی، ترجمه محمدرحیم اسفیدانی و گلسا تاجیک، تهران، نگاه دانش.
- کرمیپور، میثم (1402)، طراحی و تبیین مدل شایستگیهای هوش مصنوعی بر عملکرد سازمانی با در نظر گرفتن قابلیتهای بازاریابی B2B، ارزشآفرینی در مدیریت کسبوکار، 3 (8)، صص 20-41.
- کریشنا، هاوالدر (1401)، بازاریابی صنعتی، ترجمه محمدعلی عبدالوند و هاشم نیکومرام، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی.
- کیخا، حسین، کیخا، عالمه؛ تاش، مهیم (1401)، بررسی رابطۀ قابلیت نوآوری بازاریابی و شبکۀ ارتباطی با ارزش ویژۀ برند با نقش میانجی ارزش همکاری و ارزش مشتری در بانکهای خصوصی. تحقیقات بازاریابی نوین، 12(3)، صص 71-88.
- نصیریمستانآباد، مصطفی؛ نوروزی، حسین (1402)، شناسایی و رتبه بندی مؤلفههای بازاریابی رابطهای به منظور نگهداری مشتریان بانک سپه، مطالعات مدیریت، اقتصاد و کارآفریی، 4 (1)، صص 36-50.
- هاشمینیا، فریدون (1402)، بررسی تأثیر بازاریابی رابطهمند بر ارزش ویژه برند محصولات رقابتپذیر، پژوهشهای پیشرفت و تعالی، 6 (1)، صص 1-19.
References
-Arif, M., Sue, H., & Syafi’i, M. (2021), Analysis of the Effect of Exchange Value, Inflation, Product Sharing and Gross Domestic Products on Development Sharia Banking Assets in Indonesia.. International Journal of Information Management, 5 (6), 202-231.
-Attride-Stirling, J. (2001), Thematic networks: an analytic tool for qualitative reseaICSh. Qualitative reseaICSh, 1 (3), 385-405.
-Bayati, M.M; Hadizadeh, A.A; Bahramzadeh, M. (2023), Investigating the relationship of online relationship marketing with satisfaction through online trust. Essays in Management, 2 (1), 1-18. (In Persian)
-Canales, R. P., Halsall, J. P., & Snowden, M. (2023), Relationship Marketing and the B2B Sales Force, Effects of Big Five Personality Traits. Journal of Relationship Marketing, 44 (3), 1-18.
-Carvalho, P., & Alves, H. (2023), Customer value co-creation in the hospitality and tourism industry: a systematic literature review. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 35(1), 250-273.
-Cross, L., Miller, E., Lopez, L. (2023), Analyzing Business Markets and Business Buying Behaviour, https://www.managementstudyguide.com/business-markets-and-buying-behaviour.htm. Applied Soft Computing, 147, 750-764.
-Cutler, Philip; Armstrong, Gary; Opersnick, Mark. (1400), Marketing principles. Translated by Mohammad Rahim Esfidani and Golsa Tajik. Tehran: Negha Danesh. (In Persian)
-Dodds, W. B. (2014), The exchange value concept in marketing. Cham: Springer International Publishing, 1 (1), 459-463.
-Esfidani, M.Rahim; Amoye, F; Soltani, M. (2022), The role of relational marketing in achieving competitive advantage in the insurance industry. Iranian Management Research, 26 (115), 198-225. (In Persian)
-Ferenhof, H. A., Bonamigo, A., Rosa, L. G., & Vieira, T. C. (2024), Theoretical B2B knowledge management framework focused on value co-creation. VINE Journal of Information and Knowledge Management Systems, 54 (2), 424-451.
-Gronroos, C. (1990), Relationship approach to marketing in service contexts: The marketing and organizational behavior interface. Journal of business research, 20 (1), 3-11.
-Gronroos, C. (1997), Value‐driven relational marketing: from products to resources and competencies. Journal of marketing management, 13 (5), 407-419.
-Gronroos, C. (1999), Relationship marketing: challenges for the organization. Journal of business research, 46 (3), 327-335.
-Habibi, A; Sarabadani, M. (2022), SPSS practical training. Tehran: Narun. (In Persian)
-Hashminiya, F. (2023), Investigating the impact of relational marketing on the brand value of competitive products. Advancement and Excellence Research, 6 (1), 1-19. (In Persian)
-Holsti, O. R. (1969), Content analysis for the social sciences and humanities, Reading, MA: Addison-Wesley.
-Istanti, E., GS, A. D., Sanusi, R., Negoro, R. B. K., & Muhdor, A. (2022), Customer value performance, satisfaction and relational marketing on priority customer loyalty. The International Conference on Economics and Business, 1 (2), 269-278.
-Karmipur, M. (2023), Designing and explaining the model of artificial intelligence competencies on organizational performance considering B2B marketing capabilities. Value Creation in Business Management, 3 (8), 20-41. (In Persian)
-Kikha, H, Kikha, A; Tash, M. (2022), Investigating the relationship between marketing innovation capability and communication network with specific brand value with the mediating role of cooperation value and customer value in private banks. Modern Marketing Research, 12 (3), 71-88. (In Persian)
-Krishna, H. (2022), industrial Marketing. Translated by Mohammad Ali Abdulvand and Hashim Nikumram. Tehran: Islamic Azad University. (In Persian)
-Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985), Naturalistic Inquiry. Beverly Hills, CA: Sage Publications, Inc.
-Menidjel, C., & Bilgihan, A. (2023), How perceptions of relationship investment influence customer loyalty: the mediating role of perceived value and the moderating role of relationship proneness. Journal of Strategic Marketing, 31(1), 296-319.
-Miller, E., Cross, L., & Lopez. M. (2010), Sampling in qualitative research. FBB research group, 19(3), 249-261.
-Moorthy, J., & Parvatiyar, A. (2023), Co-creating aftermarket value in the digital era: Managing transformative customer relationships through stakeholder engagement. Cham: Springer International Publishing, 76 (3), 155-198.
-Nasiri-Mastanabad, M; Norozi, H. (2022), Identification and ranking of relational marketing components in order to retain customers of Sepeh Bank. Management, Economics and Entrepreneurship Studies, 4 (1), 36-50. (In Persian)
-Nelson, C. A., Wang, X., & Cui, A. P. (2024), More is better but in what direction? The effects of relationship marketing investment breadth and depth on customer gratitude. Industrial Marketing Management, 117, 188-201.
-Obaze, Y., Xie, H., Prybutok, V. R., Randall, W., & Peak, D. A. (2023), Contextualization of relational connectedness construct in relationship marketing. Journal of nonprofit & public sector marketing, 35(2), 111-143.
-Pathak, B., Ashok, M., & Leng Tan, Y. (2022), Value co-creation in the B2B context: a conceptual framework and its implications. The Service Industries Journal, 42 (3-4), 178-205.
-Sabry, F. (2024), Marxian Economics: Unlocking the Power of Marxian Economics, a Guide to Economic Thought and Social Change. One Billion Knowledgeable, 297 (1), 95-115.
-Setyawan, A., Mudhofar, F., Arum, Y., Susila, I., & Nasir, M. (2022), Strategic Partnership between SME Retailers and Modern Suppliers in Indonesia: A Relationship Marketing Approach. Organizations and Markets in Emerging Economies, 13 (2), 317-335.
-Seyed Javadin, S.R; Esfidani, M. (2021), industrial Marketing. Tehran: Negha Danesh.
-Shoham, A., Pfajfar, G., Małecka, A., & Zalaznik, M. (2022), Value of corporate social responsibility for multiple stakeholders and social impact–Relationship marketing perspective. Journal of business research, 143, 46-61.
-Soleimannejad, L. (2023), The role of relationship between relationship marketing and attracting policyholders in social security insurance, 9th International Conference on Management and Accounting Sciences, Tehran. (In Persian)
-Tabrizian, B; Asadnjad, B; Jalali, S.M. (2022), A model for digital marketing based on value creation in Iran's insurance industry. Intelligent Business Management, 10 (40), 77-108. (In Persian)
-Talohosseini, F; Sanavinejad, R; Ayouzi Heshmat, A.A. (2022), The role of organizational change management in improving the maturity level of industrial marketing. Improvement Management Studies, 31(106), 93-133. (In Persian)
-Zalkani, F. (2021), Investigating the impact of relational marketing capabilities and electronic marketing on business performance. Value Creation in Business Management, 1(1), 19-40. (In Persian)