- الهیاری، محمدصادق، رضادوست، حبیب اله، خیری، شقایق، و نورحسینی نیاکی، سیدعلی (1391)، تحلیل موانع و مشکلات مدیریتی- سیاستی پیش روی صنعت چای در استان گیلان، مطالعات برنامهریزی سکونتگاههای انسانی (چشمانداز جغرافیایی)، 7 (19)، صص 92-107.
- الهاییزاده، مریم و محمدزاده، سعید (1400)، بررسی موانع و چالشهای بازاریابی محصولات کشاورزی، دومین همایش ملی صنعت و تجاریسازی کشاورزی، اهواز.
- بخشی، احمدرضا (1402)، نامه به سران سه قوه: 2.3 میلیارد دلار ارز در صنعت چای پایمال شد، دنیای اقتصاد، شماره 5876.
- جسارتی، زهره، رشیدپور، لقمان، رسولی آذر، سلیمانی (1397)، بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی محصولات کشاورزی ارگانیک (مطالعهی موردی: شهرستان میاندوآب)، مجله بینالمللی مدیریت و توسعه کشاورزی، 8 (2)، صص 299-306.
- روحانیراد، شایان، طیبیابوالحسنی، سید امیرحسین (1399)، بررسی الزامات ورود موفق به بازار برای شرکتهای دانشبنیان نوپا (مورد مطالعه شرکتهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تهران)، فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، 8 (1)، صص 185-220.
- سازمان چای ایران، اداره تنظیم بازار چای (1402)، اینفوگراف واردات و صادرات چای کشور در سال 1401، پورتال سازمان چای کشور https://www.irantea.org/fa/default.aspx
- شریفی، امید و مهدیزادهراینی، محمدجواد (1397)، بررسی مشکلات بازاریابی محصولات کشاورزی (مطالعه موردی: باغداران شهرستان جیرفت)، دومین همایش بینالمللی و سومین همایش ملی کشاورزی، محیطزیست و امنیت غذایی، جیرفت.
- صادقی، خدیجه، طولابینژاد، مهرشاد، قنبری، سیروس (1397)، تحلیل اثرات کشت زعفران بر حس تعلق به مکان در بین خانوارهای روستایی (مطالعه موردی: دهستان رشتخوار)، مجله آمایش جغرافیایی فضا، 8 (28)، صص 51-66.
- عابدینی، علی، ایرانی،حمیدرضا، یزدانی، حمیدرضا (1399)، مشکلات کانال بازاریابی داروهای گیاهی از دیدگاه تولیدکنندگان: یک تحقیق کیفی، مدیریت اطلاعات سلامت، 17(4)، صص 173-180.
- عنابستانی، علیاکبر و طولابینژاد، مهرشاد (1397)، ارزیابی و اولویتبندی موانع و چالشهای بازاریابی محصولات کشاورزی با استفاده از فرآیند تحلیل شبکهای فازی (مطالعه موردی: روستاهای بخش مرکزی شهرستان پلدختر)، آمایش جغرافیایی فضا، 8 (30)، صص 59-78.
- فدایی اشکیکی، مهدی، همایونفر، مهدی، صابر سمیعی، دانیال، و بلگوری، فاطمه (1400)، تحلیل پاسخ مغز به برندهای چای داخلی با رویکرد بازاریابی عصبی، فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت برند، 8(1)، صص 189-232.
- فرخبخت، علیرضا، میرابی، وحیدرضا، بازایی، قاسمعلی، امیران، حیدر (1397)، ضرورت تحقق راهبرد کلان توسعه صادرات: بررسی استراتژیهای بازاریابی صادرات چای ایران، پژوهشهای روابط بینالملل، 8 (4)، صص 249-276.
- کرمپور، عبدالحسین، صفاییان، رضا (1397)، بررسی و شناسایی مشکلات بازاریابی صادرات محور مرکبات در استان فارس و راهکارهای تقویت آن، مطالعات مدیریت و کارآفرینی، 4 (1)، صص 110-119.
- مجاوریان، سید مجتبی، عشقی، فؤاد و رحمانی اسمعیلی، حسین (1400)، بررسی تأثیر ویژگیهای بستهبندی چای بر ترجیحات مصرفکننده با استفاده از رویکرد جدید ترکیبی تحلیل متقارن و شبکه عصبی مصنوعی، راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی، 8 (15 )، صص 126-136.
- مکوندی، رضا و عمانی، احمدرضا (1392)، بررسی عوامل مؤثر بر بازاریابی محصولات کشاورزی، اولین همایش ملی گیاهان دارویی و کشاورزی پایدار، همدان.
References
-Abedini, A., Irani, H., & Yazdani, H. (2020), The problems of herbal medicines marketing channel from the perspective of manufacturers: A qualitative study. Health Information Management, 17(4), 173-180. [In Persian]
-allahyari, M., rezadost, H., kheiri, S., & noor hosseini, S. A. (2012), Analysis of Management – policy Problems before tea industry in the Guilan Province. Journal of Studies of Human Settlements Planning, 7(19), 92-107. [In Persian]
-Anabestani, A. A., & Tolabi Nejad, M. (2019), Assessment and prioritization of agricultural marketing challenges using Fuzzy Analytical Network Process (case study: the central rural city Poldokhtar). Geographical Planning of Space, 8(30), 59-78. [In Persian]
-Atela, J. A., Ouma, P.O., Tuitoek, J., Onjoro, P.A., Nyangweso, S.E. (2016), A comparative performance ofindigenous chicken in Baringo and Kisumu Counties of Kenya for sustainable agriculture. International Journal of Agricultural Policy and Research, 4(6), 97-104.
-Bakshi, Ahmad Reza. (2023). Letter to the leaders of the three powers: 2.3 billion dollars of desire was trampled in the tea industry. World Economy, No. 5876. [In Persian]
-Camellios. (2024), Top 10 Tea Producing Countries In The World 2023. Retrieved from: https://www.camellios.com/blogs/the-camellios-blog/top-10-tea-producing-countries-in-the-world-2023.
-Connolly-Boutin, L., Smit, B. (2016), Climate change, food security, and livelihoods in sub-Saharan Africa. Reg Environ Change, 16(2), 385- 399.
-Creswell, J. W., & Plano Clark, V. L. (2023), Revisiting mixed methods research designs twenty years later. The Sage handbook of mixed methods research design, 21-36.
-Ercişli, S. (2019, September), Environmental friendly tea production in Turkey. In IV Balkan Symposium on Fruit Growing 1289 (pp. 315-320).
-Fadaei Eshkiki, M., Homayounfar, M., Saber Samiei, D., & Balgouri, F. (2021), Analysis of Brain Response to Local Tea Brands- Neuro-Marketing Approach. Quarterly Journal of Brand Management, 8(1), 189-232. [In Persian]
-FAO. (2023). FAOSTAT - Production (Quantities). Retrieved from: https://www.fao.org/faostat/en/#data/QC/QC0011. Accessed January 28, 2024.
-Farokhbakht, A., Mirabi, V., Bazaiei, G., & Amiran, H. (2019), The necessity of realizing a macro export development strategy: Investigating Iran's tea export marketing strategies. International Relations Researches, 8(4), 249-276. [In Persian]
-Iran Tea Organization, Tea Market Regulation Department. (2023), Infograph of the country's tea import and export in 2022. The country's tea organization portal. https://www.irantea.org/fa/default.aspx
-Jesarati, Z., Rshidpour, L., & Rasouli Azar, S. (2018), Factors affecting the marketing of organic farming products (Case study: Miandoab county). International Journal of Agricultural Management and Development, 8(2), 299-306. [In Persian]
-Jeyaramya, M. (2022), Barriers and challenges-agricultural marketing of the produce faced by the farmers in Tamilnadu. International Journal of Health Sciences, 6(S5), 1055-1061.
-Jin, F., & Apibunyopas, J. (2023), Research on the Optimization of Marketing Strategy of Tea Enterprises in Zunyi, Guizhou Province. Science, Technology, and Social Sciences Procedia, 2023(2), CiM10-CiM10.
-Karampoor, A., Safaeian, R. (2019), Investigating and identifying the problems of citrus export-oriented marketing in Fars province and ways to strengthen it. Management and entrepreneurship studies, 4(1), 110-119. [In Persian]
-Kumar, S. (2015), Rural marketing of agricultural produce in India: Problems and prospects, global journal of engineering, Science & Social Science Studies, 1(4), 1-13.
-Liang, S.-H., & Lai, I. K. W. (2023), Tea tourism: Designation of origin brand image, destination image, and visit intention. Journal of Vacation Marketing, 29(3), 409-427. https://doi.org/10.1177/13567667221099952
-Liu, C., Chen, L., Li, Z., & Wu, D. (2023), The impact of digital financial inclusion and urbanization on agricultural mechanization: Evidence from counties of China. Plos one, 18(11), e0293910.
-Luo, J., Deng, Y., Tang, X., & Lei, F. (2023), Research on Tea Branding Based on the Consumer Perspective—Taking Liubao Tea as an Example. Academic Journal of Business & Management, 5(11), 157-163.
-Mojaverian S M, eshqi F, Rahmani esmaeili H. (2021), Investigating the Effect of tea Packaging Characteristics on Consumer Preferences using the Approach New Combination of Conjoint Analysis and Artificial Neural Network. jea. 8(15), 126-136. [In Persian].
-Nguyen-Thi-Lan, H., Fahad, S., Ho-Ngoc, N., Nguyen-Anh, T., Pham-Van, D., Nguyen-Thi-Viet, H., ... & To-The, N. (2023), Crop farming and technical efficiency of tea production nexus: An analysis of environmental impacts. Journal of the Saudi Society of Agricultural Sciences, 22(3), 158-164.
-Ni, K., Lin, Y., Ye, S., Lin, Z., & Liu, Y. (2022), Using strengths to attack weaknesses–The effect of comparative advertising on purchasing intention of green products. Frontiers in Psychology, 13, 1051856.
-Observatory of Economic Complexity. (2021), Tea in Iran. OEC. Retrieved January 6,2024 from: https://oec.world/en/profile/bilateral-product/tea/reporter/irn.
-Rehman, Sh. U., Selvaraj, M., Syed Ibrahim, M. (2012), Indian agricultural marketing- A review. Asian Journal of Agriculture and Rural Development, 2(1), 69-75.
-Rouhani Rad, S., & Tayebi Abolhasani, A. (2020). The Requirements of successful market entry for startup knowledge-based companies (Case study: ICT companies in Tehran). Journal of Technology Development Management, 8(1), 185-220. [In Persian]
-Sadeghi, K., & Toulabi nejad, M. (2018), Analyze the effects of saffron cultivation on sense of place among rural households (Case Study: District Roshtkhar). Geographical Planning of Space, 8(28), 51-66. [In Persian]
-Saha, J. K., Adnan, K. M., Sarker, S. A., & Bunerjee, S. (2021), Analysis of growth trends in area, production and yield of tea in Bangladesh. Journal of Agriculture and Food Research, 4, 100136.
-Salih Nader, A., Aslan, I. (2022), Agricultural and animal products marketing, problems and obstacles in the kurdistan region of Iraq. International Anatolian Congress on Multidisciplinary Scientific Research, 127-136.
-Vadivelu, A., Kiran, B. R. (2013) , Problems and prospects of agricultural marketing in India: An overview. International Journal of Agricultural and Food Science, 3(3), 108-118.
-Xia, Q., & Donzé, P. Y. (2023), Innovation in the Japanese tea industry, 1970–2020. Journal of Evolutionary Studies in Business, 8(2), 106-137.
-Yang, H., & He, J. (2016), International experience of farmers specialized cooperative economic organizations in marketing of agricultural products. Asian Agricultural Research, 8(1812-2016-144734), 13-20.
-Yang, H., Zheng, Z., & Sun, C. (2022), E-commerce marketing optimization of agricultural products based on deep learning and data mining. Computational Intelligence and Neuroscience, vol. 2022, Article ID 6564014, 1-11.
https://doi.org/10.1155/2022/6564014.
-Yang, H., Zhang, P., & Liu, H. (2023), The influence of the brand image of green agriculture products on China’s consumption intention:The mediating role of perceived value. Plos one, 18(10), e0292633.
-Zhao, L., Ruan, J., & Shi, X. (2021), Local industrial policies and development of agricultural clusters: A case study based on a tea cluster in China. International Food and Agribusiness Management Review, 24(2), 267-288.