به اعقاد فوکویاما اعتماد عمومی تعیینکننده بخش عظیمی از تفاوتها در پیشرفت اقتصادی بین کشورهاست. از نگاه علم مدیریت، عملکرد بد دولت، از منظر مدیریت دولتی بارکاری دولت و از دیدگاه جامعهشناسی فقدان سرمایه اجتماعی و به زعم اقتصاددانان (علم اقتصاد) فلسفه وکیل و اصیل و وکیل تجلی بیاعتمادی است. بهبود کیفیت خدمات، مدیریت انتظارات، ایجاد سرمایه اجتماعی و مشارکت راهحلهای این جهتگیریهای تئوریک برای کاهش بیاعتمادی است. اسلام حجاب مدیریت را علت بیاعتماد دانسته و پیوند تنگاتنگ مردم و مسئولان را راهحل ارتقاء اعتماد میداند. در این مقاله با اتکاء به این جهت گیریهای تئوریک، مدل «پاسخگویی عمومی، رضایتمندی، اعتماد عمومی» برای تقویت اعتماد عمومی نسبت به سازمانهای دولتی ایران طراحی و مورد آزمون قرار گرفته است.
دانایی فرد, حسن. (1399). ارتقاء اعتماد عمومی به سازمانهای دولتی: تبیین نقش متغیر مداخلهگر رضایتمندی شهروندان. نشریه علمی راهبردهای بازرگانی, 8(41), 263-292.
MLA
حسن دانایی فرد. "ارتقاء اعتماد عمومی به سازمانهای دولتی: تبیین نقش متغیر مداخلهگر رضایتمندی شهروندان". نشریه علمی راهبردهای بازرگانی, 8, 41, 1399, 263-292.
HARVARD
دانایی فرد, حسن. (1399). 'ارتقاء اعتماد عمومی به سازمانهای دولتی: تبیین نقش متغیر مداخلهگر رضایتمندی شهروندان', نشریه علمی راهبردهای بازرگانی, 8(41), pp. 263-292.
VANCOUVER
دانایی فرد, حسن. ارتقاء اعتماد عمومی به سازمانهای دولتی: تبیین نقش متغیر مداخلهگر رضایتمندی شهروندان. نشریه علمی راهبردهای بازرگانی, 1399; 8(41): 263-292.