اهداف و چشم انداز

 نشریه علمی راهبردهای بازرگانی باهدف فراهم ساختن زمینه ایجاد مبادلات علمی، توسعه دانش، انتشار اطلاعات و دستاوردهای علمی و پژوهشی کمی، کیفی و آمیخته درزمینه‌های مدیریت بازرگانی، راهبردهای بازرگانی و بازاریابی و رویکردهای نوین در آن به‌ویژه در پژوهش‌هایی که منتج به ارائه راهبرد مشخص در حوزه‌های مدیریت بازرگانی می‌شوند، فعالیت می‌کند. لذا اساتید، دانشجویان و پژوهشگران محترم در دانشگاه‌ها، مؤسسات پژوهشی و سایر دستگاه‌ها می‌توانند پژوهش‌های مرتبط را برای بررسی و چاپ به این نشریه ارسال کنند.

 

مهم‌ترین زمینه‌ها و محورهای مربوط به نشریه شامل موارد زیر است:

  •  راهبردها، تاکتیک‌ها و تکنیک‌های علمی در مدیریت بازرگانی
  • تصمیم‌گیری در حوزه‌های مدیریت بازرگانی
  •  داده‌کاوی در بازرگانی و بازاریابی
  •  هوشمندی در بازرگانی و بازاریابی
  • مدیریت راهبردی
  •  بازاریابی
  • بازرگانی داخلی و بین‌المللی
  • تجارت الکترونیک
  •  مدیریت ارتباط با مشتری و عملکرد بازرگانی
  •  نوآوری در شرکت‌ها و مؤسسات
  • مدیریت زنجیره تأمین بین‌المللی و واردات
  • مدیریت بازاریابی بین‌المللی و صادرات
  • مدیریت تبلیغات و برند
  • تحقیقات مشتری و رفتار مصرف‌کننده