این پژوهش با هدف بررسی اثر اعتماد مشتریان بر پذیرش بانکداری اینترنتی بر مبنای مدل پذیرش فناوری (TAM) (Technology Acceptance Model) انجام گرفته است. مدل پذیرش فناوری یکی از مدلهایی است که بهطور گسترده و وسیع برای تشریح عوامل اثر گذار بر پذیرش سیستمهای اطلاعاتی وفناوری اطلاعات و ارتباطات توسط کاربران و مشتریان مورد استفاده قرار گرفته است.دو باور سهولت استفاده درک شده (Perceived ease of use(PEOU)) و سودمندی درک شده (Perceived usefulness(PU)) به عنوان دو سازه اساسی در تعیین پذیرش انواع فناوری اطلاعات در دهههای گذشته مد نظر قرار گرفته است.در این پژوهش از اعتماد به عنوان سازهای دیگر که تأثیری بسزا در پذیرش بانکداری اینترنتی دارد به منظور توسعه TAM استفاده شده است.در این پژوهش با استفاده از روش تحقیق « توصیفی _ پیمایشی » نمونهای متشکل از 219 نفر از کاربران بانکداری اینترنتی بانک ملت با استفاده از ابزارهای آماری ازجمله، تحلیل عاملی تاییدی مورد بررسی قرار گرفتهاند. یافتههای تحقیق نشان داده است که اعتماد تأثیر مهمی در پذیرش بانکداری اینترنتی دارد.
بشیری, مهدی, سرداری, احمد, & جنیدی, مهدی. (1399). بررسی اثر اعتماد مشتریان شهر تهران بر پذیرش بانکداری اینترنتی بر پایه مدل TAM (مطالعه موردی: بانک ملت). نشریه علمی راهبردهای بازرگانی, 8(41), 443-462.
MLA
مهدی بشیری; احمد سرداری; مهدی جنیدی. "بررسی اثر اعتماد مشتریان شهر تهران بر پذیرش بانکداری اینترنتی بر پایه مدل TAM (مطالعه موردی: بانک ملت)". نشریه علمی راهبردهای بازرگانی, 8, 41, 1399, 443-462.
HARVARD
بشیری, مهدی, سرداری, احمد, جنیدی, مهدی. (1399). 'بررسی اثر اعتماد مشتریان شهر تهران بر پذیرش بانکداری اینترنتی بر پایه مدل TAM (مطالعه موردی: بانک ملت)', نشریه علمی راهبردهای بازرگانی, 8(41), pp. 443-462.
VANCOUVER
بشیری, مهدی, سرداری, احمد, جنیدی, مهدی. بررسی اثر اعتماد مشتریان شهر تهران بر پذیرش بانکداری اینترنتی بر پایه مدل TAM (مطالعه موردی: بانک ملت). نشریه علمی راهبردهای بازرگانی, 1399; 8(41): 443-462.