1. Helfat, C. E., & Peteraf, M. A. (2009). Understanding dynamic capabilities: Progress a long a developmental path. Strategic Organization, 7:, pp. 91–102. 2. Li, J. Liu, D-Y. (2012). Dynamic capabilities environmental dynamism, and competetive advantage evidence from china. Journal of Business research. http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2012.08.007.1-7. 3. Mahdi, Omar, Rabeea. Almsafir, Mahmoud. Khalid. (2013). The role of strategic leadership in building sustainable competetive advantage in the academic environment. Procedia- Social Behavioral Sciences, 129:, pp. 289-296 4. خدامی، سهیلا. خدادحسینی، سید حمید. مشبکی، اصغر. آذر، عادل. (1391). طراحی مدل چابکی با رویکرد قابلیتهای پویای سازمانی: بررسی نقش شایستگی IT، هوشیاری کارآفرینانه و زیرکی بازار. فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین. سال دوم، شماره اول، شماره پیاپی (4). صص 1-24. 5. Martens, R. Matthyssens, P. & Vandenbempt, K. (2012). Market strategy renewal as a dynamic incremental process. Journal of business research. 65: pp. 720-728 6. حسینزاده شهری، معصومه. حبیبی، معصومه، حیدری، وجیهه. (1394). بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی بر حس گری و شکلگیری استراتژی خلاق و بهموقع بازاریابی موردمطالعه صادرکنندگان کاشی و سرامیک)، فصلنامه علمی-پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین. سال پنجم، شماره اول، شماره پیاپی (16). صص 107-128. 7. Ramaswami, W. Haenlein, M. Hensler, J. (2009). An emperical comprison of the efficacy of covariance-based and variance based SEM. International Journal of research in Marketing, 26:, pp. 332-344. 8. Weidong, S. (2007). Gaining economic competetive advantage in poor countries based on resource-based theory. China population, resources and enviornment. 17 4: ,pp. 25-29. 9. Teece, D. J. (2007). Explicating Dynamic Capabilities: The NatureAnd Microfoundation Of (Sustainable), Enterprise Performance. Strategic Management Journal, 28(13): ,pp. 1319–1350. 10. Wilden, R. Gudergan, S. P. (2015). The impact of dynamic capabilities on operational marketing and technological capabilities: investigating the role of enviornmental turbulence. Journal of the academic marketing. Science. 43:, pp. 181-199. 11. نکوئیزاده، مریم. حسینی، سید محمود. قرهچه، منیژه. حاجی کریمی، عباسعلی. (1393). مدل سازوکار اثرگذاری قابلیتهای پویا بر عملکرد شرکت. اندیشه مدیریت راهبردی، سال هشتم، شماره دوم. پاییز و زمستان، شماره پیاپی 16، صص 67-98. 12. Morgan, R. E. Berthon, P. (2008). Market orientation., Generative Learning, Innovation Strategy and business performance Inter-relations in bioscience firms. Journal of Management tudies. 45 (8): pp. 1329-1353. 13. کردنائیج، اسدالله. مشبکی، اصغر. ساسانی، محمدهادی. دلخواه، جلیل. (1393). بررسی تأثیر قابلیتهای پویایی بر عملکرد سازمانی با رویکرد کارت امتیازی متوازن. پژوهشنامه مدیریت اجرایی. سال ششم، شماره دوازدهم،: 108-128. 14. حیدری، علی. دیواندری، علی. اعرابی، سید محمد. سید کلالی، نادر. (1395). رابطه قابلیتهای پویا و عملکرد شرکت با میانجیگری قابلیتهای عملیاتی. چشمانداز مدیریت بازرگانی. شماره 27: 125-140. 15. Morgan, N. A. (2012). Marketing and business performance. Journal of The Academy of Marketing Science. 40: pp. 102-119. 16. Vorhies, D. W. Orr, L. & Bush. (2011). Improving customer- focused marketing capabilities and firm financial performance via marketing exploration and expolitation. Journal of the Academy of Marketing Science. 39: pp. 356-375. 17. Zahra, S., Sapienza, H., & Davidsson, P. (2006). Entrepreneurship and dynamic capabilities: a review, model and research agenda. Journal of Management Studies, 43: pp. 917 –955 18. کرمپور، عبدالحسین. ابراهیمی، ابوالقاسم. (1393). تبیین راهبرد رقابتی و نوآوری دانش فنی بر عملکرد صادراتی. مطالعات مدیریت راهبردی. شماره 18. صص 155-175. 19. عسگرنژاد نوری، باقر. صنایعی، علی. فتحی، سعید. کاظمی، علی. (1392). فرا تحلیل نقش تعدیلکنندگی ویژگیهای نمونه در ارتباط بین فعالیتهای بازاریابی و عملکرد سازمانی. پژوهشهای مدیریت در ایران. دوره 18، شماره 1. صص 151-170. 20. نوع پسند اصل، سید محمد. رمضانپور، اسماعیل. عطاری اصل، پیمان. (1395). تأثیر قابلیت بازاریابی، نوآوری و یادگیری بر عملکرد سازمانی موردمطالعه: پتروشیمی تبریز، مدیریت بهرهوری، سال نهم، شماره 36. صص 95-124. 21. Ralf Wilden, Siegfried P. Gudergen, Bo Bernhard Nilson. Iam, Lings. (2013). Dynamic Capabilities and performance: Strategy, Structure and Environment. Long Rang Planing, 46: pp. 72-96. 22. Afuah, A. (2002). Mapping technological capabilities into product markets and competitive advantage: the case of cholesterol drugs. Strategic Management Journal, 23: pp. 171–179. 23. سلطانیه، فرزاد؛ حاجیپور، بهمن. (1393). بررسی تأثیر قابلیتهای پویا بر قابلیتهای نوآوری با استفاده از تکنیک مدلیابی معادلات ساختاری در صنایع غذایی. فصلنامه مهندسی تصمیم. شماره 1، ص 130-165. 24. Song, M., Droge, C. Hanvanich, S. & Calantone, R. (2005). Marketing and technology resource complementarity: an analysis of their interaction effect in two environmental contexts. Strategic Management Journal, 26: pp. 259–276. 25. Spanos, Y. E.,& Lioukas, S. (2001). An examination into the causal logicof rent generation: contrasting Porter’s competitive strategy framework and the resource-based perspective. Strategic Management Journal, 22: pp. 907–934. 26. Jantunen, A. Puumalainen, K. Saarenketo, S. & Kyläheiko, K. (2005). Entrepreneurial orientation, dynamic capabilities and international performance. Journal of International Entrepreneurship, 3: pp. 223–243. 27. Protogerou, A. Caloghirou, Y. & Lioukas, S. (2012). Dynamic capabilities and their indirect impact on firm performance. Industrial andCorporate Change, 21: 615–647. 28. George, G. (2005). Learning to be capable: patenting and licensing at the wisconsin alumni research foundation 1925–2002. Industrial and Corporate Change, 14: pp. 119–151. 29. شافعی، رضا. (1391). مطالعه تأثیرپذیری استراتژیهای حضور در بازار از نگرشهای مدیریتی و رابطه آنها با انتخاب الگوی سنجههای بازاریابی در شرکتهای تولیدی صنعتی. فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین. سال دوم، شماره چهارم، شماره پیاپی (7). صص82-104. 30. باشکوه، محمد. شکستهبند، میترا. (1392). تأثیر قابلیتهای فناوری اطلاعات بر چابکی کسبوکار. مطالعات مدیریت فناوری اطلاعات. سال اول، شماره 4. صص 1-24. 31. Pattriotta, Derardo. Brown, Andrew D. (2011). Sensemaking metaphors and performance evolution. Scandinavian Journal of Management. 27: pp. 34-43. 32. Roberts, N, Grover, V. (2012). Investigating firms customer agility and firm performance: The importance of aligning sense and respond capabilities. Journal of Business Research. 65 (5): pp. 579-585. 33. Krush, M. T. Agnihotri, R. Trainor, K. J. Nowlin, E. L. (2013). Enhancing organization sensemaking: An examination of the interactive effects of sales capabilities and marketing. Journal of Industrial Marketing Management, 40 (2): pp. 267-277. 34. Slater, S. F. & Narver, J. C. (2000). Intelligence generation and superior customer value. Journal of the Academy of Marketing Science, 28: pp. 120–127. 35. Helgesen, O. (2007). Customer actcounting and customer profitability analysis for the ordef handing industry, A managerial accounting approach, Industrial Marketing Management. 36: pp. 757-769. 36. ابراهیمپور، مصطفی. مرادی، محمود. ممبینی، یعقوب. (1394). تأثیر دوسوتوانی سازمانی بر عملکرد صنایع تولیدی: بررسی نقش پویاییهای محیطی. فصلنامه علوم مدیریت ایران. سال نهم، شماره 36. 53-75. 37. نعمتی، محمدعلی. همتی، مریم. خلقی، ایمان. (1392). طراحی مدل مزیت رقابتی شرکتهای تولیدی بر مبنای تئوری قابلیتهای پویا و چابکی راهبردی در راستای توسعه اقتصادی شهر سمنان. فصلنامه اقتصاد و مدیریت شهری، شماره دوم، 75-86. 38. Lavie, D. (2006). Capability reconfiguration: an analysis of incumbent responses to technological change. Academy of ManagementReview, 31: pp. 153–174. 39. Baum, J. R., & Wally, S. (2003). Strategic decision speed and firm performance. Strategic Management Journal, 24: 1107–1129. 40. Schilke, O. (2014). On the contingent value of dynamic capabilities for competitive advantage: the nonlinear moderating effect of environmental dynamism. Strategic Management Journal, 35: 179–203. 41. Hanvanich, S., Sivakumar, K., & Hult, G. T. M. (2006). The relationship of learning and memory with organizational performance: the moderating role of turbulence. Journal of the Academy of Marketing Science, 34: pp. 600–612. 42. نیکومرام، هاشم. حیدرزاده، کامبیز. (1385). ارزیابی نقش کارآفرینانه، ساختار سازمانی و بازارگرایی بر عملکرد کسبوکار شرکتهای تولیدی (شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار). مجله مدیریت بازاریابی. سال اول، شماره 1، صص 4-48. 43. Auh, S. & Menguc, B. (2005). Balancing exploration and exploitation: the moderating role of competitive intensity. Journal of Business Research, 58: pp. 1652–1661. 44. Drnevich, P. L. & Kriauciunas, A. P. (2011). Clarifying the conditions and limits of the contributions of ordinary and dynamic capabilities 196 J. of the Acad. Mark. Sci. 43: pp. 181–199 45. Wilden, R. Gudergan, S. Nielsen, B. B., & Lings, I. (2013). Dynamic capabilities and performance: strategy, structure and environment. Long Range Planning, 46: pp. 72–96. 46. Hooley, G. J. Greenley, G. E. Cadogan, J. W. & Fahy, J. (2005). The performance impact of marketing resources. Journal of Business Research, 58: pp. 18–27. 47. Galbreath, J. & Galvin, P. (2008). Firm factors, industry structure and performance variation: new empirical evidence to a classic debate. Journal of Business Research, 61: pp. 109–117. 48. Ruiz-Ortega, M. J., & García-Villaverde, P. M. (2008). Capabilities and competitive tactics influences on performance: implications of the moment of entry. Journal of Business Research, 61, pp. 332–345. 49. Chen, X. Zou, H., & Wang, D. T. (2009). How do new ventures grow? Firm capabilities, growth strategies and performance. International Journal of Research in Marketing, 26: pp. 294–303. 50. Morgan, N. A. Slotegraaf, R. J. & Vorhies, D. W. (2009). Linking marketing capabilities with profit growth. International Journal of Research in Marketing, 26: pp. 284–293. 51. Merriles, B. Rundle-Thiele, S. & Lye, A. (2011). Marketing capabilities: Atencedente and implications for B2B SME performance. Industrial Marketing Management, 40 (3): pp. 368-375. 52. Theodosiu, M. Kehagias, J. Katsikea, E. (2012). Strategic Orientation, Marketing capabilitles and firm performance. Journal of Industrial Marketing Management, pp. 1-12. 53. Sok, Phyra, Ocass, Aron, Momy. Sok, Keo. (2013). Acgiveving superior Sme performance: Overarchinch role of marketing, Innovation and learning capabilities, Australian Marketing Journal, 21: pp. 161-167. 54. حاجیپور، بهمن. درزیان عزیزی، عبدالهای. شمسی گوشکی، سجاد. (1391). تبیین استراتژی محصول-بازار و قابلیتهای بازاریابی شرکت بر عملکرد بازار. فصلنامه علمی-پژوهشی کاوشهای بازرگانی، سال چهارم، شماره 7. صص 54-87. 55. آذر، عادل. غلامزاده، رسول. قنواتی، مهدی. (1391). مدلسازی مسیری- ساختاری در مدیریت: کاربرد نرمافزار Smart PLS، تهران: نگاه دانش. ص 162-166. 56. Tenenhaus, M., Vinzi, V. E., Chatelinc, Y. M. and Lauro, C. (2005). PLS path modeling, Computational Statistics & Data Analysis, 48: pp. 159 – 205. 57. Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences. Hillside, NJ: L. Erlbaum Associates.