در سالهای اخیر، ابزارهای نوآورانه مانند تلفنهای هوشمند و تبلتها با قابلیت نصب برنامههای کاربردی، امکان ارائه خدمات بانکداری همراه را به وجود آورده است. علیرغم مزایای بانکداری همراه، استفاده از آن بهطور گسترده مورد پذیرش قرار نگرفته است و مشتریان همچنان مایل به انجام امور بانکی خود با استفاده از رویههای سنتی هستند. با توجه به اینکه اگر بانکداری همراه مورد توجه مشتریان قرار نگیرد، نمیتوان از منافع آن بهطور کامل بهرهمند شد، شناسایی عوامل مؤثر بر قصد پذیرش بانکداری همراه توسط مشتریان اهمیت زیادی دارد. هدف این مقاله بررسی اثر نوآوری شخصی، تأثیرات اجتماعی و تبلیغات بر قصد پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه تصمیمگیری مبتنی بر ارزش توسط مشتریان است. جامعه آماری تحقیق شامل مشتریان شعب بانکهای مختلف شهر اصفهان است. با توجه به نامحدود بودن حجم جامعه آماری، تعداد اعضای نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر محاسبه و از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای برای انتخاب اعضای نمونه استفاده شد. دادههای تحقیق با استفاده از پرسشنامه استاندارد جمعآوری و با رویکرد مدلیابی معادلات ساختاری با بهرهگیری از نرمافزار Warp PLS تحلیل شد. نتایج بهدست آمده نشان میدهد قصد پذیرش بانکداری همراه تحت تأثیر پیامدهای مثبت و منفی ادراکشده قرار دارد. به این صورت که مزیت نسبی و سازگاری ادراکشده بر قصد پذیرش بانکداری همراه تأثیر مثبت دارد. اما ریسک ادراکشده دارای تأثیر منفی بر قصد پذیرش بانکداری همراه است. همچنین مشخص شد که نوآوری شخصی بهطور مستقیم و نیز غیرمستقیم، از طریق افزایش مزیت نسبی ادراکشده و کاهش ریسک ادراکشده بر قصد پذیرش بانکداری همراه تأثیر میگذارد. تأثیرات اجتماعی نیز بر مزیت نسبی ادراکشده و قصد پذیرش بانکداری همراه اثر مثبت و بر ریسک ادراکشده اثر منفی داشت. تبلیغات تنها بر کاهش ریسک ادراکشده تأثیر داشت.
قادری, هانیه, رضائی دولت آبادی, حسین, & کنعانی, انسیه. (1399). بررسی اثر نوآوری شخصی، تأثیرات اجتماعی و تبلیغات بر قصد پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه چارچوب ارزش. نشریه علمی راهبردهای بازرگانی, 14(10), 63-78. doi: 10.22070/14.10.63
MLA
هانیه قادری; حسین رضائی دولت آبادی; انسیه کنعانی. "بررسی اثر نوآوری شخصی، تأثیرات اجتماعی و تبلیغات بر قصد پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه چارچوب ارزش". نشریه علمی راهبردهای بازرگانی, 14, 10, 1399, 63-78. doi: 10.22070/14.10.63
HARVARD
قادری, هانیه, رضائی دولت آبادی, حسین, کنعانی, انسیه. (1399). 'بررسی اثر نوآوری شخصی، تأثیرات اجتماعی و تبلیغات بر قصد پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه چارچوب ارزش', نشریه علمی راهبردهای بازرگانی, 14(10), pp. 63-78. doi: 10.22070/14.10.63
VANCOUVER
قادری, هانیه, رضائی دولت آبادی, حسین, کنعانی, انسیه. بررسی اثر نوآوری شخصی، تأثیرات اجتماعی و تبلیغات بر قصد پذیرش بانکداری همراه از دیدگاه چارچوب ارزش. نشریه علمی راهبردهای بازرگانی, 1399; 14(10): 63-78. doi: 10.22070/14.10.63