هدف اصلی این تحقیق، بررسی ارزش ویژه برند سبز و محرکهای مؤثر بر آن (کیفیت درک شده برند، اعتبار برند، تصویر برند سبز و ارزش درک شده برند سبز) میباشد. روش انجام تحقیق، توصیفی بوده و از نظر هدف، کاربردی است. جامعه آماری این مطالعه را مصرفکنندگان محصولات الکترونیکی کممصرف در استان گیلان تشکیل میدهند. حجم نمونه از طریق فرمول کوکران در سطح خطای 5 درصد، 384 نفر محاسبه گردید. برای جمع آوری داده ها از روش نمونهگیری غیراحتمالی دردسترس استفاده شد. برای تحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری توسط نرم افزار لیزرل بهره گرفته شده است. یافتهها نشان میدهد که کیفیت درکشده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درکشده برند سبز رابطه معناداری ندارد. اعتبار برند با ارزش درکشده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته، امّا با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درکشده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. همچنین نتایج تحقیق درباره معناداری نقش متغیرهای واسطهای نشان داد که همه نقشهای واسطهای، به غیر از نقش واسطهای اعتبار برند در رابطه بین کیفیت درکشده برند و تصویر برند سبز، معنی دار میباشند.